۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۲۶۵۵۲۹

برگزاری مراسم بیست و ششمین سالگرد ارتحال امام خمینی در رومانی و اسپانیا

خبرگزاری رسا ـ مراسم بیست و ششمین سالروز سالگرد ارتحال امام خمین(ره) در رومانی و اسپانیا برگزار شد.
امام خميني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، همزمان با بیست و ششمین سالگرد رحلت حضرت امام خمینی ( ره) و گرامیداشت روز پانزدهم خرداد، سفارت جمهوری اسلامی ایران در مادرید اسپانیا و بخارست رومانی مراسمی به همین مناسبت برگزار کرد.

 

سفیر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به فضای کشورمان در دهه های 40 و50 شمسی که مملو از تبلیغات زهرآگین مکاتب و ایسم های مختلف وارداتی بوده افزود: رژیم طاغوت برای خوش خدمتی به اربابان خود یعنی آمریکا و صهیونیسم بشدت بدنبال تغییر اعتقادات دینی مردم و ایجاد فساد درجامعه بود.

 

وی افزود: این رژیم طاغوتی به همین دلیل به این تبلیغات زهرآگین مکاتب الحادی دامن می زد تابتواند مردم را از اسلام و اعتقاداتشان جدا کرده و در مسیر پذیرش فرهنگ فاسد غربی قرار دهد.

 

سفیر ایران در بخارست ادامه داد: در چنین فضایی که متاسفانه حتی در حوزه های دینی هم برخی اعتقادی به تشکیل حکومت اسلامی در زمان غیبت حضرت ولی عصر ( عج ) نداشتندٰ حضرت امام خمینی ( ره ) مردانه قیام کرده و با ارائه دیدگاه ولایت فقیه تلاش برای برقراری حکومت اسلامی را یک وظیفه شرعی دانستند.

 

وی افزود: با این نظریه مسلمانان مبارز در ایران روحیه جدیدی پیدا کرده و با تلاش و مجاهدت مضاعف برای سرنگونی رژیم طاغوت قیام کردند.

 

معیر در ادامه سحنانش افزود: شهادت مصطفی خمینی فرزند بزرگ حضرت امام ( ره ) و نیز درج مقاله موهن در روزنامه اطلاعات شعله های قیام گسترده ملت ایران از قم را بر افروخت و استمرار این تظاهرات درسایر نقاط کشور نهایتا در 22 بهمن 1357 منجر به پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد.

 

سفیرکشورمان همچنین با یادآوری قیام خونین 15 خرداد و تشریح دلایل و زمینه های وقوع آن تاکید کرد که حضرت امام ( ره ) دربزرگداشت این حادثه مهم سعی بلیغ داشته و آنرا برای همیشه عزای عمومی اعلام کرده اند.

 

اسپانیا

 

سفارت جمهوری اسلامی ایران در مادرید نیز مراسمی به همین مناسبت برگزار کرد.

 

در مراسمی که (پنجشنبه شب) با نماز جماعت و دعای کمیل و شرکت جمعی از ایرانیان مقیم همراه بود، سخنرانان به بیان ویژگی های حضرت امام خمینی (ره) و ویژگیهای ایشان پرداختند.

 

 

سخنرانان عوامل مهم در ایجاد و به ثمر نشستن انقلاب اسلامی ایران را، مقابله با رژیم شاهنشاهی و آمریکا در رابطه با ستمی که بر مردم ایران روا داشته بودند عنوان کردند.

 

در این مراسم پاره ای از ویژگی های برجسته امام راحل که موجب تحول جوانان کشور در آن زمان و به پیروزی انقلاب اسلامی ایران منجر شد ، ' اعتقاد به آرمان های اسلامی ، اعتماد به مردم و جوانان و صداقت امام خمینی ره نسبت به دوست و دشمن' عنوان شد. /982/ب101/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات