۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۲۶۵۷۸۴
پایگاه خبری العربی امروز گزارش داد؛

موشک‎های اسکاد برگ برنده مقاومت یمنی در مذاکرات ژنو

خبرگزاری رسا ـ استفاده جنبش مردمی انصارالله یمن از موشک‌های روسی اسکاد می‌تواند شرایط را در مذاکرات ژنو به سود مردم یمن سوق دهد.
موشک

به گزارش خبرگزاری رسا، پایگاه خبری العرب امروز در گزارشی نوشت: موشک‌های اسکاد برگ برنده جنبش مقاومت مردمی انصارالله برای بهبود شرایط مذاکره قبل از نشست ژنو است.


به نظر تحلیلگران هدف حوثی‌ها نیروهای مقاومت مردمی انصارالله و نیروهای طرفدار علی عبدالله صالح رییس جمهوری سابق یمن از شلیک این موشک ها تلاش برای بهبود شرایط مذاکره قبل از نشست ژنو است.

 

العرب به سخنان احمد عسیری سخنگوی نیروهای ائتلاف عربی علیه یمن اشاره کرد که وی در مصاحبه با شبکه العربیه گفته بود شبه نظامیان حوثی (انصارالله) و نیروهای وابسته به صالح نزدیک به 300 موشک اسکاد در اختیار دارند.

 

برپایه این گزارش، درگیری‌های صبح روز گذشته بین نیروهای مقاومت مردمی یمن و نظامیان سعودی به کشته شدن 4 نظامی از جمله دو افسر سعودی و کشته شدن ده ها تن از یمنی‌ها منجر شد.

 

ائتلاف عربی در واکنش به شلیک موشک به خاک عربستان مواضع نظامی در شمال یمن و همچنین صنعا را بمباران کردند.

 

شاهدان درهمین رابطه گفتند که هواپیماهای ائتلاف انبارهای سلاح و مهمات را در کوه های نقم، فج عطان، و النهدین که در بلندی های صنعا قرار دارد و قبلا بارها بمباران شده بود بار دیگر هدف قرار دادند.

 

تحلیلگران در امور یمن می گویند، نیروهای مقاومت مردمی انصارالله می خواهند با قدرت نظامی بالا در مذاکرات ظاهر شوند و نه از موضع ضعف و در نتیجه شرایط خود را در مذاکرات به کرسی بنشانند و این با تعهدات آنان مبنی بر عقب نشینی از شهرها و بازگشت به مواضع خود قبل از سلطه بر صنعا که در 21 سپتامبر صورت گرفت و پذیرش ابتکار خلیج فارس به عنوان راه حل سیاسی متناقض است.

 

هنوز هیچ زمانی برای مذاکرات رسمی ژنو اعلام نشده اما دیپلمات ها در نیویورک می گویند این مذاکرات در 14 ژوئن آغاز خواهد شد./1321/ب102/د

منبع:ایرنا

ارسال نظرات