۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۲۶۵۸۱۷

واکنش یکی از علمای شیعه عربستان به بیانیه علما و مبلغان وهابی

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای عربستانی تشدید تدابیر امنیتی را راه ناکارآمدی برای مقابله با تروریسم در عربستان توصیف کرد.
حجت الاسلام سيد حسن نمر امام جمعه سيهات عربستان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسن النمر امام جمعه سیهات عربستان در سخنانی بر حل بحران تروریسم در منطقه تاکید کرد و افزود: باید از راه ‌حل‌های جزئی گذشت و یک درمان اساسی و ریشه‌ای برای حل معضل تروریسم در منطقه اتخاذ کرد.


وی که در مسجد حضرت حمزه (ع) سخن می گفت، افزود: تشدید تدابیر امنیتی به تنهایی نمی‌تواند مشکل تروریسم را در منطقه و به ویژه عربستان حل کند.


این روحانی عربستانی از مقامات مسوول عربستانی خواست با به رسمیت شناختن مذهب شیعه و عدم تبعیض با پیروان این مذهب، باب فتنه افروزی دشمنان اسلام را بسته و نگذارند زمینه برای انجام اعمال تروریستی در مناطق شیعه نشین ایجاد شود.

 

حجت الاسلام نمر به بیانیه اخیر علما و مبلغان سعودی وهابی اشاره کرد و ادامه داد: این بیانیه با بیانیه‌های صادر شده از سوی داعش فرقی نمی‌کند و تنها فرق آن این است که داعش خود را متولی امر می‌داند و مبلغان افراطی و وهابی نیز خود را مسوول انجام مفاد بیانیه می‌دانند.

 

گفتنی است مبلغان افراط گرای سعودی در بیانیه‌ای اهداف مشابه اهداف بیان شده از سوی داعش را معیار کار اصلی خود قرار داده و با موضع‌گیری در قبال شیعیان عربستان، پیروان این مذهب را اقلیتی در عربستان توصیف کردند./1321/ب902/د

ارسال نظرات