۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۸
کد خبر: ۲۶۵۸۸۵

پیام نماینده آیت الله سیستانی در اروپا و اوقاف شیعه عراق به مناسبت ارتحال آیت الله آصفی

خبرگزاری رسا ـ نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا، سازمان اوقاف شیعه عراق و رییس هیأت حج و عمره این کشور با صدور پیام جداگانه درگذشت نماینده ولی فقیه در نجف را تسلیت گفتند.
آيت الله محمد مهدي آصفي نماينده رهبري در عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مرتضی کشمیری نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا ارتحال آیت الله محمد مهدی آصفی را تسلیت گفت و افزود: این عالم مجاهد عمر خود را وقف درس و تدریس و تألیف و خدمت به ایتام کرده بود.

 

وی ادامه داد: آیت الله آصفی الگوی زهد، فضیلت، جهاد و مکارم اخلاق بود و ده ها طلبه از درس ایشان به صحنه دینی و علمی معرفی شدند. ایشان زندگی خود را به اعتلای کلمه «الله» و خدمت به مذهب اختصاص داده بود.

 

حجت الاسلام کشمیری این فاجعه را به مراجع تقلید، خانواده و طلاب و دوستداران آیت الله آصفی تسلیت گفت.

 

سازمان اوقاف شیعه عراق نیز درگذشت نماینده ولی فقیه در نجف اشرف را به مراجع تقلید به ویژه حضرت آیت الله سیستانی، ملت عراق و شیعیان سراسر جهان تسلیت گفت و از خداوند متعال برای این عالم فقید رحمت و بهشت جاویدان را خواستار شد.

 

این سازمان تأکید کرد: علامه مجاهد شیخ محمد مهدی آصفی زندگی علمی خود را از نجف آغاز کرد و در این حوزه پرورش یافت تا اینکه به دلیل تحت پیگرد قرار گرفتن از سوی نظام دیکتاتوری صدام مجبور به خروج از آن شد.

 

اوقاف شیعه عراق ادامه داد: ایشان میان علم و عمل سیاسی و اجتماعی جمع کرد و تألیف های فقهی و اخلاقی و فرهنگی اسلامی زیادی به یادگار گذاشت. ایشان خدمات فراوانی به ایتام و فقیران و محرومان داشت و حتی در سال های گذشته که با بیماری دست و پنجه نرم می کرد نیز به دیدار مجاهدان می رفت.

 

از سوی دیگر، شیخ خالد العطیه رییس هیأت حج و عمره عراق نیز ارتحال نماینده رهبری در نجف اشرف را تسلیت گفت./980/ب901/د

ارسال نظرات