۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۲۶۵۹۶۲
وزیر اوقاف مصر:

عربستان و مصر در یک سنگر می‎جنگند

خبرگزاری رسا ـ وزیر اوقاف مصر خواستار تشکیل ارتش مشترک عربی و اتحاد علما جهت مبارزه نظامی و علمی با تروریسم شد و خاطرنشان کرد که عربستان و مصر در یک سنگر در برابر تروریسم می‎جنگند.
محمد مختار جمعه وزير اوقاف مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر، امروز در سفر به عربستان و دیدار با مسؤولان این کشور میزبانی شایسته حکومت عربستان در این سفر را نشان از رابطه خوب این کشور با مصر خواند و گفت: عربستان در مسائل سیاسی از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است. عربستان و مصر در یک سنگر قرار دارند و با تروریست‎ها می‎جنگند.

 

وزیر اوقاف مصر وحدت بین کشورهای عربی را ضروری خواند و تصریح کرد: کشورهای عربی با حفظ اتحاد می‎توانند در برابر بسیاری از مشکلات و تهدید‎ها ایستاگی کنند.

 

محمد مختار هماهنگی و همبستگی در جهت مبارزه با تروریسم را حائز اهمیت برشمرد و تصریح کرد: همبستگی کشورهای عربی و مبارزه مسلحانه طبق پیشنهاد عبدالفتاح السیسی، رییس جمهوری مصر با تشکیل ارتش عربی مشترک قابل تحقق است.


وزیر اوقاف مصر مبارزه با افکار تکفیری‎ها را بخش دیگر راه‎های مقابله با تروریسم جهانی دانست و ادامه داد: موسسه و مراکز فرهنگی، دینی و تربیتی در کنار عالمان کشورهای عربی می‎توانند به مبارزه با افکار منحرف تکفیری‎ها بپردازند و مفاهیم و برداشت‎های غلط آنان از دین را تصحیح کنند.


وی چاپ، نشر و توزیع قرآن کریم از سوی عربستان را جهاد دانست و تأکید کرد: جهاد عربستان در راستای نشر معارف قرآنی قابل تقدیر و تشکر است./994/ب902/د

ارسال نظرات