۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۲۶۶۱۶۴
پیام آیت الله نجفی به مناسبت سالروز صدور فتوای جهاد؛

وجوب شرعی ایستادگی در برابر تکفیری‎ها/ تروریست‎ها از سفره استکبار جهانی تغذیه می‎شوند

خبرگزاری رسا ـ یکی از مراجع تقلید نجف اشرف در پیامی به مناسبت سالروز صدور فتوای جهاد کفایی، ایستادگی در برابر تکفیری‎ها را واجب شرعی، ملی و اخلاقی دانست.
وجوب شرعی ایستادگی در برابر تکفیری‎ها/ تروریست‎ها از سفره استکبار جهانی تغذیه می‎شوند

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف اشرف به مناسبت فرارسیدن اولین سالروز صدور فتوای جهاد کفایی از سوی حضرت آیت الله سید علی سیستانی پیامی صادر کرد.

 

در این پیام آمده است: از مصائب دوران این است که کشورهای اسلامی و مسلمانان سراسر جهان با گروه هایی مبتلا شوند که از سوی دشمنان اسلام پرورش یافته و در سفره استکبار جهانی تغذیه می شوند. این گروه ها که ابزار صهیونیست ها و همپیمانان آنها هستند از دین حنیف اسلام به عنوان پوششی برای گسترش آشوب و قتل و کشتار جمعی و هتک نوامیس و کشتار اهل قبله ای استفاده کرده که خداوند خون و ناموس و دارایی آنان را محرم خوانده است.

 

حضرت آیت الله نجفی افزود: عراق و سوریه و پاکستان و یمن بیشترین ضربه را از این گروه ها خورده اند و ما در عراق با همه توان و امکاناتی که داریم، تلاش کردیم تا این بحران را کنترل کنیم اما این گروه ها به حرمت ها و بارگاه های مقدس نیز تجاوز کردند.

 

این مرجع  تقلید تصریح کرد: ایستادگی در برابر این گروه ها واجب شرعی و ملی و اخلاقی به شمار می آید و بر همین اساس بود که مراجع تقلید نجف اشرف فتوای لزوم جهاد برای نابودی این خطر و نجات عراق عزیزمان را صادر کردند. ملت نیز با توکل به خداوند متعال به اماکنی که وطن عزیز را در معرض خطر قرار می داد، شتافته و ما نیز این قهرمانان اسلام و یاران حق را آماده می کنیم.

 

صبر را از مجاهدان فرامی گیریم

 

وی برای پیروزی رزمندگان عراقی در جنگ با تروریست های تکفیری دعا کرد و ادامه داد: درود و احترام و عزت خود را به شهدایی که جان خود را در راه دین تقدیم کرده و به خون خود غلطیده و افتخار شهادت را بدست آوردند، اعلام داشته و صبر را از مجاهدان حاضر در میدان نبرد فرامی گیریم. از خداوند متعال می خواهیم درجه شهدا را اعتلا بخشیده و با شهدای صدر اسلام و کربلا محشور کند و شفای عاجل را برای مجروحان عطا فرماید.

 

حضرت آیت الله نجفی شهادت این مجاهدان را به پدران و مادرانشان تبریک گفت و تأکید کرد: ملت باید در خدمت به خانواده های شهدا با مراجع تقلید همکاری کرده تا بتوانیم در زمینه های مختلف به آنها خدمت رسانی کنیم، عیادت از مجروحان نیز از وظایف همگان به شمار می آید.

 

این مرجع تقلید در پایان خاطر نشان ساخت: جهانیان و همه کسانی که نیت بدی نسبت به عراق اسلامی دارند باید بدانند که خداوند یاور ما بوده و گروه های تروریستی همانند دشمنان اسلام در طول تاریخ شکست خواهند خورد./980/ب901/د

ارسال نظرات