۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۵
کد خبر: ۲۶۶۴۶۳
آیت الله اراکی:

ابرقدرت‌ها در پشت‌پرده گروه‌های افراطی قرار دارند

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پنجمین کنگره ادیان سنتی جهان تصریح کرد: ابرقدرت‌ها در پشت‌پرده گروه‌های افراطی القاعده و داعش قرار دارند.
آيت الله اراکي، دبير کل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌ الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پنجمین کنگره ادیان سنتی جهان در شهر آستانه قرقیزستان، ابرقدرت‌ها را در پشت‌پرده گروه‌های افراطی القاعده و داعش دانست.

 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: ما این مسئله را پس از پایان جنگ در افغانستان و حتی عراق مشاهده کردیم.

 

آیت الله اراکی  تصریح کرد: ابرقدرت‌ها در عملیات نظامی علیه عراق مداخله کرده و شیعه و سنی را دشمن یکدیگر اعلام کردند و حال آنکه در واقع، جنگ در عراق درگیری بین شیعه و سنی نبوده و این درگیری‌ها سیاسی و مذهبی نیست.

 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اشاره کرد که ابرقدرت تلاش دارند تا گروه‌های سنی و شیعه را در مقابل یکدیگر قرار دهند که به عنوان مثال، در مصر ابرقدرت تلاش برای دامن زدن به خصومت‌ بین گروه‌های ملی، سیاسی و دینی و بین شیعه و سنی دارند.

 

وی افزود که این مشکل ایجاد شده به وسیله دست ابرقدرت‌هاست و بنابراین، آنها باید خود در حل این مشکل مشارکت کنند.

 

گفتنی است در این نشست 80 هیئت از بیش از 40 کشور دنیا حضور دارند که کار مسائل مربوط به مسؤولیت رهبران سیاسی و مذهبی در قبال بشریت، تأثیر دین بر جوانان، روندهای جدید و چشم‌انداز تعامل دین و سیاست و گفت‌وگو و احترام متقابل و تفاهم بین رهبران ادیان جهانی سنتی در راستای حفظ صلح و امنیت، مورد تبادل‌نظر قرار می‌گیرد./980/ب102/د

ارسال نظرات