۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۳
کد خبر: ۲۶۶۶۹۶

انتشار کتاب «اثر درمانی دعا و نیایش» مبتنی بر صحیفه رضوی

خبرگزاری رسا ـ «اثر درمانی دعا و نیایش» مبتنی بر صحیفه رضوی، عنوان کتابی است که به تازگی از سوی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برای نخستین بار منتشر شده است.
انتشار کتاب «اثر درمانی دعا و نیایش» مبتنی بر صحیفه رضوی

 

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، نیایش نوعی تفکر است که انسان را به مبدأ هستی متصل می کند. نیایش پیوند فکری و عاطفی فرد با پروردگار جهان و پرواز روح انسان به سوی خدا، با پرستش عاشقانه کانون غیر مادی جهان و یادآور این نکته است که هر جند بشر پایبند زمین است، اما دل در آسمان دارد.

 

عالی‌ترین نمونه این گونه نیایش را در کلام نورانی ائمه اطهار علیهم السلام، به ویژه ادعیه حضرت رضا علیه السلام می توان یافت.این نوشتار می کوشد تا با انتخاب برخی از عبارات دعا و با نگاهی علمی، روان شناختی، به تبیین ادعیه صحیفه رضویه در ارتقای بهداشت روانی بپردازد.

 

دکتر مهدی احمدی فراز، نویسنده این کتاب، هدف اساسی از نگارش این اثر را نگرش بدیع و کارکرد گرا، به نیایش ذکر کرده که این نگاه به دین در حوزه پزشکی، روان شناسی و جامعه شناسی جایگاه ویژه ای پیدا کرده است.

 

« نگرش جامع به نیایش»، « بهداشت روانی»، «تاثیر نیایش و اعتقادات بر سلامت روان»، « تاثیرات نیایش بر سلامت جسم» و « اصطلاحات علمی» از جمله سر فصل های این کتاب را تشکیل می دهد.

 

نیایش حضرت رضا علیه السلام برای فرزندش مهدی علیه السلام عنوان بخشی است که در این کتاب به آن شده و طلب ایمنی برای حضرت مهدی علیه السلام، الگوی دعا برای حضرت مهدی علیه السلام، گواهی بر پاکی امام، خصوصیات حضرت مهدی علیه السلام، حضرت مهدی علیه السلام و انتقام از ظالمان و... از موضوعات مطرح شده در این بخش است.

 

این کتاب در شمارگان 2 هزار نسخه و در قطع وزیری در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است./930/د102/ق

ارسال نظرات