۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۶
کد خبر: ۲۶۷۰۵۸
یکی از علمای الازهر مصر:

هجمه جریان‌های سلفی مصر علیه شیعیان مغرضانه است

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای الازهر مصر حمله جریان های سلفی این کشور علیه شیعیان را مغرضانه دانست و گفت: اسلام هیچگاه مسلمانان را به سر بریدن و کشتار یکدیگر توصیه نکرده است.
احمد کريمه

 

 

به گزارش مرکز رصد خبرگزاری رسا، شیخ احمد کریمه، یکی از علمای الازهر مصر در گفت‌وگو با شبکه ماهواره ای المیادین، دین مبین اسلام را به دور از هرگونه نگاه طایفه ای و تفرقه آمیز دانست و گفت: در صدر اسلام نیز ما شاهد آن بودیم که برخی انگیزه های سیاسی موجب ایجاد اختلاف بین مسلمانان می‌شد.

 


این عالم اهل سنت مصری گفت:  اموی ها به طور گسترده به ایجاد تفرقه بین مسلمانان پرداختند که بسیاری از جنگ ها مانند صفین، نهروان و کربلا را به بار آورد.
 

 

وی طایفه گرایی را مخالف نص صریح بسیاری از آیات قرآن دانست و گفت: در کمال تأسف دستگاه های جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی در ایجاد تفرقه بین مسلمانان و عقب ماندگی جهان اسلام موفق بودند.

 


شیخ احمد کریه با انتقاد از اقدامات داعش، طلبان و بوکوحرام به نام اسلام، افزود: ما در حالی شاهد هستیم که تحرکات مختلفی برای نزدیکی با واتیکان صورت می‌پذیرد که این اقدمات در بین مذاهب اسلامی کم تر دیده می‌شود.

 


وی با انتقاد از ادامه جنگ بین مسلمانان در یمن در ماه حرام، خاطرنشان کرد: اقدامات تروریستی و جنایتکارانه نشان می‌دهد که دین مبین اسلام به موضوعی حاشیه ای از منظر برخی جریان های سیاسی و دینی تبدیل شده است.

 


این عالم مصری تأکید کرد: برخلاف آنچه ما امروز شاهد هستیم اسلام هیچگاه مسلمانان را به سر بریدن و کشتار یکدیگر توصیه نکرده است.

 


شیخ احمد کریمه با تأکید بر حمایت برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس از جریان سلفی گری در مصر، گفت: این جریان ها درحالی مدعی مبارزه با تشیع هستند که تشیع وجود چندانی در مصر ندارد و اقدامات آنان کاملا مغرضانه است. از سوی دیگر سلفی ها با اقداماتی که اسلام را هدف قرار داده است هیچ کاری ندارند./983/ب901/ک
 

ارسال نظرات