۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۲۶۷۷۰۹

گزارش واشنگتن پست درباره سلاح هسته‎ای رژیم صهیونیستی

خبرگزاری رسا ـ روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت: چه اتفاقی می‌افتد اگر اسرائیل ناگهان تغییر مسیر دهد و برای امضای معاهده ان پی‌تی و ایجاد خاورمیانه عاری از سلاح هسته‌ای اعلام آمادگی کند؟
بمب هسته اي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه واشنگتن پست در پایگاه اینترنتی خود در یاددشتی به قلم والتر پینکاس خبرنگار امنیتی و دفاعی این نشریه نوشت: چه اتفاقی می‌افتد اگر اسرائیل ناگهان نظر خود را تغییر بدهد و اعلام کند آماده است پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌‌ای ان پی تی را امضا کند و برای ایجاد یک خاورمیانه عاری از سلاح هسته‌ای همکاری کند؟

 

در حالی که مذاکرات میان آمریکا و پنج قدرت جهانی دیگر معروف به گروه پنج به علاوه یک و ایران به نتیجه‌ نزدیک می شود، روشن است که  محتویات توافق اهمیتی ندارد، بلکه در آمریکا جنگ بر سر ارزشمندی آن خواهد بود.  اگر این توافقنامه پابرجا بماند، در سال های آینده هر یک از طرفین، دیگری را به نقض مفاد آن متهم خواهد کرد.

 

اگر اسرائیل به جای مخالفت با توافق گروه 1+5 و درخواست اعمال تحریم‌های اقتصادی جدید علیه ایران و تهدید به حمله نظامی به تاسیسات هسته‌ای تهران، انرژی خود را صرف پیشبرد گزینه‌ای منطقی برای پیشبرد منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای می‌کرد، چه اتفاقی می‌افتاد؟

 

در آوریل 2010 که باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا از همه کشورها خواست پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای را امضا کنند، ایهود باراک، وزیر جنگ وقت اسرائیل گفت تا زمانی که ایران -که یکی از امضا کنندگان این پیمان است- همچنان یک «تهدید» باشد، چنین گامی را برنخواهد داشت.

 

بهترین راه برای از بین بردن خطر هسته‌ای ایران ایجاد خاورمیانه‌ای میانه عاری از سلاح هسته‌ای است. این موضوع از دهه شصت تا کنون در برنامه کاری سازمان ملل قرار داشته و موضوع چندین قطعنامه پیشنهادی مصر و ایران در نشست عمومی سازمان ملل بوده است. همچنین در کنفرانس های عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی که هر5 سال برای بازبینی  ان پی تی برگزار می‌شود، این مسئله همیشه مورد بحث قرار گرفته است.

 

در سپتامبر 2013، حسن روحانی، رییس جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل از اسرائیل خواست بدون تاخیر به ان پی تی بپیوندد. متاسفانه، این اتفاق نیافتاده و نخواهد افتاد./982/ب101/د

ارسال نظرات