۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۲۶۸۱۵۱

عضویت بیش از 2 هزار نفر در کتابخانه مصلای تبریز

خبرگزاری رسا ـ مدیرعامل بنیاد فرهنگی و خیریه مصلای اعظم امام خمینی(رحمةالله علیه) تبریز گفت: کتابخانه این مرکز یکی از بزرگترین مراکز فرهنگی و مطالعاتی منطقه شمال‌غرب محسوب می شود که هم اکنون بیش از دو هزار نفر عضو دارد.
کتابخانه مصلاي امام خميني تبريز


حجت الاسلام موسی محمدی، مدیرعامل بنیاد فرهنگی و خیریه مصلای اعظم امام خمینی(رحمةالله علیه) تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: مصلای امام خمینی تبریز بزرگ‌ترین مصلای مسقف کشور است که از حیث شکوه و ساختار معماری، در خاورمینه بی نظیر است.


وی با بیان این‌که کتابخانه مصلا یکی از بزرگترین مراکز فرهنگی و مطالعاتی منطقه شمال‌غرب و کشور محسوب می شود که هم اکنون بیش از دو هزار نفر عضو دارد، خاطرنشان کرد: کتابخانه مصلای اعظم تبریز در سایه حمایت های مردم، خیرین، مسؤولان استانی و به ویژه آیت الله مجتهدشبستری افتتاح و تجهیز شده است.


حجت الاسلام محمدی افزود: این کتابخانه در دو طبقه، 4 هزار و 100 متر وسعت دارد که از این وسعت، 350 متر به موزه، 400 متر به مخزن کتب عمومی، یک هزار و 200 متر به دو مخزن کتب مرجع، اختصاص یافته است. این‌ کتابخانه از دو بخش مجزای خواهران و برادران تشکیل شده است.


مدیرعامل بنیاد مصلای تبریز با اشاره به این‌که در قرائتخانه 500 نفر در طبقه اول و در طبقه دوم یک هزار و 800 نفر به طور همزمان می توانند مشغول مطالعه شوند، گفت: این مجموعه علاوه بر این‌که شامل کتابخانه و سالن آمفی تئاتر است دارای واحدهایی نظیر واحد اداری، مهد کودک، سرویس های بهداشتی و حمام نیز هست.


وی با بیان این‌که کتابخانه مصلای تبریز در راستای نشر و اشاعه فرهنگ صحیح در جامعه و بسترسازی مناسب برای مطالعه دانش آموختگان و پژوهشگران استان، مورد بهره برداری قرار گرفته است، گفت: ورودی خواهران کتابخانه از طرف خیابان طالقانی و ورودی برادران از طرف خیابان امام خمینی رحمةالله علیه است.


حجت الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: کتابخانه مصلا شامل مخازن عمومی و تخصصی، کیس ویژه پژوهشگران، سالن مطالعه عمومی و بخش انفورماتیک است که در این بخش امکان استفاده از تجهیزات نرم‌افزاری و تحقیق در فضای مجازی سایبری برای پژوهشگران در نظر گرفته شده است.


مدیرعامل بنیاد مصلای تبریز با بیان این‌که تاکنون اشخاص حقیقی و حقوقی، تعدادی از کتاب‌های ارزشمند و قابل استفاده خود را به این کتابخانه اهدا کرده‌اند، گفت: طی روزهای گذشته 10 هزار جلد کتاب از کتابخانه شخصی مرحوم حجت الاسلام جعفر عابدزاده اندریان به مصلای امام خمینی تبریز اهدا شده است.


وی افزود: کتابخانه مصلای اعظم تبریز هم اکنون دارای بیش از 20 هزار جلد کتاب است که از عموم شهروندان فرهنگ‌دوست استان که کتب بلااستفاده در کتابخانه شخصی خود دارند، درخواست می شود با اهدای کتاب، در تجهیز این مرکز فرهنگی یاری‌گر بنیاد مصلای تبریز باشند. 


گفتنی است، عموم علاقه‌مندان می‌توانند با شماره تلفن‌های 35564140 و 35568270 برای هرگونه هماهنگی و اهدای کتاب به این کتابخانه با امور فرهنگی مصلای اعظم امام خمینی تبریز ارتباط برقرار کنند./853/ت302/ق

ارسال نظرات