۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۲۶۹۳۵۱
رسانه چینی:

ایران در پی توافق مطلوب و معقول با کشورهای 1+5 است

خبرگزاری رسا ـ یک رسانه چینی با اشاره به مواضع اخیر وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص دستیابی به توافق مناسب با کشورهای 1 +5، اتخاذ شیوه در پیش گرفته شده از سوی تیم مذاکره کننده ایران را مورد تقدیر قرار داد.
توافق هسته اي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شبکه خبری «تیان یوئن وانگ» در گزارشی به وضعیت آخرین تحولات مذاکرات هسته ای کشورمان و گروه 1+5 پرداخت و نوشت: جدیدترین تحولات این مذاکرات حاکی از آن است که ایران در پی توافق مطلوب و معقول با طرف های مقابل است.

 

این رسانه همچنین افزود: جمهوری اسلامی ایران بیش از آنکه در پی دستیابی فوری به توافق در زمان اعلام شده باشد، به دستیابی توافق مطلوب در چارچوب های مورد نظر خود می اندیشد.

 

رسانه چینی زبان با اشاره به مواضع اخیر محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان افزود: سخنان رییس دستگاه دیپلماسی ایران که اعلام کرد «چنانچه مذاکرات به فراتر از مهلت تعیین شده هم کشیده شود ایران برای دستیابی به توافق مطلوب با طرف های مقابل مصمم است»، به این معنی است که احتمال تمدید مذاکرات هسته ای دور از ذهن نیست.

 

شبکه خبری «تیان یوئن وانگ» ادامه می دهد: بر اساس دیدگاه های تیم مذاکره کننده ایران، به وضوح می توان دریافت که تهران بدنبال دستیابی به توافقی مطلوب و معقول است که البته به گفته مقامات ایرانی چنانچه این موضوع در اسرع وقت حاصل شود، به مراتب از سایر گزینه ها بهتر خواهد بود.

 

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: بر مبنای این شرایط دستیابی به توافق برای ایران در مدتی قبل یا چند روز پس از مهلت تعیین شده اهمیتی ندارد و آنچه مورد تاکید این کشور است، نفس توافق و محتوای آن است.

 

در ادامه گزارش شبکه خبری «تیان یوئن وانگ» آمده است: بر اساس مواضع صریح مقامات ایرانی، تهران انتظار دارد که تمامی تحریم های این کشور بلافاصله پس از توافق برداشته شود و به نظر می رسد مذاکره کنندگان ایرانی همچنان بر این مطالبه خود در گفت وگوهای پیش رو تاکید داشته باشند.

 

این رسانه چینی ادامه می دهد، هر چند که افکار عمومی ممکن است مواضع اخیر رئیس دستگاه دیپلماسی ایران را به معنای آن تلقی کنند که مذاکرات هسته ای ایران در موعد مقرر به اتمام نخواهد رسید اما امیدها برای به نتیجه رسیدن این گفتگوها همچنان پابرجا است./982/ب101/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات