۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۲۶۹۵۳۳
در دیدار با مقامات کویتی؛

حکیم: شکست آزادسازی الرمادی به دلایل غیر نظامی رخ داد

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس اعلای اسلامی عراق تاکید کرد که شکست نظامیان این کشور در الرمادی به دلیل ناتوانی نظامی نبوده و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.
سيد عمار حکيم رييس مجلس اعلاي اسلامي عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عمار حکیم، رییس مجلس اعلای عراق، روز گذشته با سفر به کویت با تعدادی از شخصیت های سیاسی این کشور از جمله شیخ صباح احمد جابر الصباح امیر کویت دیدار و گفت وگو کرد.

 

حکیم در دیدار با شیخ ناصر الصباح، رییس سابق مجلس کویت، با بررسی اوضاع منطقه و روابط سیاسی دو کشور گفت: عراق کشوری با فرصت های اقتصادی فراوان به شمار می آید و با توجه به امنیت و آرامش لازم در بیشتر بخش های آن، بستر مناسبی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.

 

رییس مجلس اعلای عراق همچنین با حضور در دفتر شیخ مرزوق غانم، رییس پارلمان کویت، با اشاره به روابط دو جانبه مجلس عراق و کویت و آخرین تحولات عراق خاطر نشان کرد: عراق امروزه به نمایندگی از تمام کشورهای جهان و منطقه وارد جنگ با تروریست شده است و انشاء الله با همکاری همه جانبه ارتش، بسیج مردمی، عشایر عراق و پیشمرگ های کرد، تروریست داعشی را در عراق ریشه کن خواهیم کرد.

 

حکیم امروز در نشست مطبوعاتی با روزنامه نگاران کویتی با بیان اینکه دیدارهای مستمر با رهبران کویت نشان از پیگیری، علاقه و توجه آنان به اوضاع و شرایط سیاسی عراق است، افزود: از تلاش و پیگیری های شیخ صباح احمد جابر الصباح تشکر می کنم که با اسکان آوارگان عراقی گام بزرگی را در تقویت علاقه دو جانبه برداشته است.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش پیرامون طرح «وحدت ملی و بازسازی دولت» که از سوی مجلس اعلا مطرح شده توضیح داد: این طرح ثمره یک دهه تلاش همه مسؤولان و رهبران عراق است که امروز به شکل یک پروژه و دیدگاه و به دور از تعصبات طایفه‌ای و قبیله‌ای تدوین شده است.

 

رییس مجلس عراق با اشاره به اوضاع داخلی کشور تصریح کرد: عراق بخشی از منطقه است و بحران آن به معنای بحران منطقه است. حدود یک سال از سیطره داعش بر موصل می گذرد که با تلاش و مجاهدت های همه نیروهای عراقی این شهر بازپس گرفته شد. همه عملیات های نظامی در رویارویی با داعش به پیروزی منجر شده است و تنها در الرمادی شاهد شکست بودیم که از ناحیه ناتوانی نظامی نبوده و گروه تحقیق به زودی علت آن را بیان خواهد کرد.

 

حکیم در بخش پایانی سخنان خود بیان کرد: با کاهش قیمت نفت باید به سمت بخش صنعت، کشاورزی و جذب سرمایه های خارجی روی آوریم و از سیاست تک محصولی مبتنی بر نفت دست بکشیم./981/ب901/د

ارسال نظرات