۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۲۶۹۵۷۶

برافروختن مشعل ناوگان «آزادی ۳» در نوار غزه

خبرگزاری رسا ـ کمیته دولتی لغو محاصره غزه مشعل آغاز حرکت ناوگان آزادی 3 به سمت غزه را روشن کرد.
ناوگان آزادي غزه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، علا بطه رییس کمیته دولتی لغو محاصره غزه در جریان کنفرانس مطبوعاتی که در بندر غزه برگزار شد، خاطر نشان کرد که شمارش معکوس برای سفر ناوگان دریایی آزادی 3 به سمت غزه رسما آغاز شده است و این ناوگان حرکت خود از بنادر اروپایی به سمت منطقه نوار غزه را که از 9 سال پیش در محاصره به سر می برد، آغاز کرده است.

 

وی افزود ناوگان آزادی غزه تنها چند ساعت تا رسیدن آن به نوار غزه باقی مانده است و از همین رو، اقشار مختلف ملت فلسطین اینجا جمع شده اند تا حمایت و همبستگی خود با آن را اعلام کنند.

 

بطه تصریح کرد که حامیان ملت فلسطین و آرمان آن از سراسر دنیا و با نژادها و ادیان مختلف جمع شده اند تا به ظلم و ستمی که علیه این ملت روا داشته می شود، پایان دهند.

 

در این مراسم اعضا و طرفداران احزاب و گروه‌های ملی و اسلامی فلسطین به همراه فعالان صلح و حامیان ملت فلسطین در بندر غزه گرد هم آمده بودند.

 

جمعه، موعد ورود ناوگان آزادی به غزه

 

از سوی دیگر، جمال خضری رییس کمیته مردمی لغو محاصره غزه تصریح کرد که ما امروز در لحظات حساس و مهمی قرار داریم که آزادگان جهان عزم خود برای حمایت از آرمان فلسطین؛ به ویژه پس از تجاوز کماندوهای نیروی دریایی رژیم اشغالگر قدس به ناوگان آزادی 1 و کشتی ماوی مرمره ترکیه را جزم کرده‌اند.

 

خضری خاطر نشان کرد که ما با فعالان صلح حاضر در کشتی های ناوگان آزادی 3 ارتباط برقرار کرده‌ایم و آن‌ها اعلام کرده‌اند که با وجود تهدیدات رژیم اشغالگر قدس صبح روز جمعه وارد سواحل باریکه غزه خواهند شد.

 

وی افزود: فداکاری‌های آزادگان جهان بهترین هدیه جامعه بشری در سایه سکوت و بی توجهی محافل حقوق بشری به وضعیت ملت فلسطین است و جامعه بین المللی باید حمایت‌های لازم برای سفر سالم فعالان صلح بین المللی به غزه را فراهم کند.

 

خضری با هشدار نسبت به هر گونه تجاوز احتمالی رژیم صهیونیستی به ناوگان آزادی 3 تاکید کرد که ما هرگز از حق خود در زمینه داشتن بندر بین المللی که باریکه غزه را به جهان خارج پیوند بزند، عقب نشینی نخواهیم کرد و نمی خواهیم حادثه حمله به کشتی ماوی مرمره و شهادت 10 تبعه ترک بار دیگر تکرار شود.

 

در همین راستا، احمد ابو حلبیه از نمایندگان پارلمان فلسطین از سفر فعالان صلح خارجی به نوار غزه که پس از انتخابات پارلمانی سال 2006 در معرض ظلم و تجاوز قرار گرفته است، استقبال کرد و گفت: غزه امروز خود را برای استقبال از آزادگان جهان که برای حمایت از باریکه غزه و کمک به اهالی محاصره شده آن به این منطقه سفر می کنند، آماده می کند.

 

ابو حلبیه تصریح کرد که ملت فلسطین امروز در صف واحد ایستادگی و پایداری خود بر سر حقوقش را اعلام و تاکید می کند که با وجود تمامی توطئه‌های رژیم صهیونیستی و حامیان آن، از هیچ کدام از این حقوق خود چشم پوشی نخواهد کرد.

 

موضع گروه های فلسطینی

 

در بخش دیگری از این مراسم، خضر حبیب عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین به نمایندگی از گروه‌های ملی و اسلامی فلسطین در غزه سخنرانی کرد و ضمن استقبال از سفر فعالان صلح خارجی به غزه، تاکید کرد: آنچه آزادگان جهان را به غزه کشانده است، مقاومت در برابر ظلم و تجاوز علیه فلسطینیان ساکن نوار غزه است.

 

حبیب با اشاره به افزایش سفر هیات‌های بین المللی به غزه تصریح کرد که با وجود تهدیدات و مخالفت‌های رژیم صهیونیستی، انتظار می رود که سفر این کاروان‌ها به غزه تا لغو کامل محاصره این منطقه ادامه پیدا کند.


گفتنی است ده‌ها نفر از فعالان صلح اروپایی، شخصیت‌های عربی و خبرنگاران در قالب ناوگان آزادی 3 و با 5 کشتی از بنادر اروپایی به سمت نوار غزه حرکت کرده اند تا محاصره بیش از 9 ساله این منطقه را لغو کنند./994/ب101/د

ارسال نظرات