۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۲۶۹۸۶۰

بازتاب بیانات رهبر معظم انقلاب در رسانه های روسیه

خبرگزاری رسا ـ تعدادی از رسانه‎های روسیه با بازتاب سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رمضانی سران قوا، مسوولان و مدیران ارشد نظام نوشتند: ایران بر لغو تحریم‎ها پس از امضای توافق نهایی اصرار دارد.
ديدار مسئولان نظام با رهبر معظم انقلاب

 

به گزارش خبرگزاری رسا، خبرگزاری اینترفاکس به نقل از بیانات رهبر معظم انقلاب، نوشت: تمام تحریم های اقتصادی، مالی و بانکی اعمال شده از سوی شورای امنیت سازمان ملل، کنگره آمریکا و دولت این کشور در روز امضای سند توافق نهایی باید لغو شود.

 

این رسانه روسی نوشت: رهبر انقلاب اسلامی تاکید کرده است که لغو تحریم ها نباید به اجرای تعهدات ایران منوط شود.

 

در ادامه گزارش آمده است: آیت الله خامنه ای یک بار دیگر تاکید کرد که تهران با انجام بازرسی ها از مراکز نظامی خود موافقت نخواهد کرد.

 

رهبر عالی ایران آمریکا را به تلاش برای نابودسازی برنامه هسته ای ایران متهم کرد و اظهار داشت: اگر به طور مستمر خواسته های آمریکا را پیگیری کرد می توان به این نتیجه رسید که واشنگتن درصدد برچیدن برنامه هسته ای و هویت ایرانی است.

 

در گزارش رسانه روسی همچنین به حمایت آیت الله خامنه ای از امضای توافق هسته ای منصفانه و در جهت منافع ایران اشاره شد.

 

پورتال خبری روسی «ایران رو» نیز در گزارش خود نوشت: رهبر انقلاب اسلامی در دیدار سران قوا ، مسوولان و مدیران ارشد نظام، به وعده آمریکا پیش از آغاز مذاکرات برای لغو تحریم های ایران پس از 6 ماه اشاره کرد و افزود: اما واشنگتن خلاف وعده کرده و تحریم ها در مورد ایران را برای یک سال دیگر تمدید کرد و پس از آن بطور هدفمند مذاکرات هسته ای را طول می دهد.

 

رهبر عالی ایران آمریکا را به طرح خواسته های غیرمنطقی و زیاده طلبانه علیه کشورش و تهدید ایران متهم کرد.

 

ایران رو نوشت: آیت الله خامنه ای رهبر ایران با توجه به نزدیک شدن زمان مقرر برای امضای توافق نهایی، خطوط قرمز ایران را یادآوری کرد.

 

این رسانه در ادامه گزارش به نقل از مقام معظم رهبری نوشت: ایران هیچگاه با محدودیت توسعه صنایع هسته ای این کشور برای 10 سال آینده موافقت نخواهد کرد. تهران همچنین کنترل کامل برنامه هسته ای خود از طرف آژانس بین المللی انرژی اتمی به عنوان شرط برای لغو تحریم ها را نمی پذیرد.

 

آیت الله خامنه ای همچنین آمریکا را متهم کرد که برای نابودی برنامه هسته ای ایران و تبدیل آن به یک برنامه بی خاصیت تلاش می کند.

 

خبرگزاری روسی «اینترفکس زاپاد» نیز در گزارشی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب نوشت: ایران همچنان امیدوارست که تحریم ها در مورد این کشور پس از امضای توافق نهایی در مورد برنامه هسته ای ایران لغو شود.

 

در این گزارش خاطرنشان شد: ایران اصرار دارد تمام تحریم های اقتصادی و بانکی در مورد این کشور پس از امضای توافق جامع لغو شود.

 

این خبرگزاری روسی همچنین به نقل از حضرت آیت الله خامنه ای نوشت: جمهوری اسلامی ایران با انجام بازرسی ها در مورد مراکز اتمی خود موافقت نخواهد کرد و آن را مغایر با منافع ملی خود می داند./982/ب101/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات