۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۲۷۰۱۶۳

مرکز فتوای مصر حملات تروریستی به کویت، تونس، فرانسه و سومالی را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ مرکز فتوای مصر حملات تروریستی گروهک داعش و الشباب در سومالی را محکوم و تأکید کرد که این اقدامات در راستای ایجاد هرج و مرج در کشورهای منطقه صورت می‌گیرد.
دار الافتا مصر

 

به گزارش رسا، مرکز رصد فتواهای تکفیری و دیدگاه‌های افراطی مرکز فتوای مصر، اقدامات گروهک تروریستی داعش و الشباب در روز جمعه (دیروز) در کویت، تونس، سومالی و فرانسه را محکوم کرد.

 

مرکز اوقاف مصر اعلام کرد که سیاست گروهک تروریستی داعش با هدف قرار دادن مساجد شیعیان در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، ایجاد هرج و مرج و ناامنی در این کشورهاست.

 

این مرکز تأکید کرد که دیدگاه‌های افراطی و تلاش این گروهک‌ها برای تخریب چهره اسلام و قتل عام مسلمانان به اسم دین و مذهب با سیاست گروه‌های راست در غرب شبیه است که به دنبال تضعیف اسلام و تخریب آن هستند.

 

گروهک تروریستی داعش روز گذشته با اجرای عملیات انتحاری در مسجد امام صادق (ع) در کویت، چندین نمازگزار شیعه را به شهادت رساند.

 

در تونس نیز گروهک تروریستی داعش یک هتل در شهر سوسه را هدف قرارداد، این عملیات که با ورود یک تروریست انتحاری به هتل اجرا شد منجر به کشته و زخمی شدن چندین نفر شد؛ از سوی دیگر حمله تروریستی به یک کارخانه گاز در فرانسه یک نفر کشته شده و حمله گروهک تروریستی الشباب به یک پایگاه نظامی در جنوب سومالی نیز دست کم 30 کشته بر جای گذاشت./981/ب903/د

ارسال نظرات