۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۲۷۱۰۰۵

مشاور نخست وزیر عراق از ائتلاف آمریکا به عنوان «ائتلاف شیطانی آمریکا و اسرائیل» یاد کرد

خبرگزاری رسا ـ مشاور دفتر نخست وزیر عراق تصریح کرد اگر آمریکا بخواهد در لباس جدید و به بهانه جدیدی در عراق پایگاه نظامی بسازد، مورد قبول نیست.
مشاور نخست وزير عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ حیدر اللامی مشاور دفتر نخست وزیر عراق ائتلاف آمریکایی ضد داعش را «ائتلاف شیطانی آمریکا و اسرائیل» توصیف کرد و گفت: این ائتلاف، دنیای اسلام را با کفر و دشمنی محاصره کرده و نه تنها برای کمک به عراق علیه داعش است، بلکه به سود این گروه تروریستی فعالیت می‌کند و از داعش حمایت می‌کند.

 

وی با انتقاد از عملکرد برخی سیاستمداران عراقی که چشم خود را بر روی حقیقت ائتلاف آمریکایی به اصطلاح ضد داعش می‌بنندند، افزود: این ائتلاف رسوا شده و حتی اعضای آن نیز از برخی اقداماتش خجلت زده شده‌اند که از آن جمله می‌توان به رساندن سلاح به داعش اشاره کرد.

 

اللامی آمریکا را «شیطان بزرگ»، «شمن ملت‌ها» و «برانگیزاننده جنگ‌ها» توصیف کرد و ادامه داد: شیطان بزرگ از یک طرف از دقت بسیار بالای سلاح‌هایش در اصابت به هدف سخن می‌گوید ولی در همان وقت چندین بار رزمندگان بسیج مردمی عراق را هدف قرار داده و مدعی شد که اشتباهی صورت گرفته است.

 

وی با اشاره به حمایت‌ها و مساعدت‌های تسلیحاتی و لجستیکی ائتلاف آمریکایی از افراد مسلح در نبرد «تکریت» و پیروزی نهایی اراده ملت عراق بر تروریست‌ها، افزود: ائتلاف آمریکایی چیزی جز «خانه عنکبوت» نیست. این ائتلاف با اهداف اعلام نشده وارد عراق شده و بسیاری از اهدافش تا به امروز هویدا شده و بر همگان روشن شده‌اند.

 

مشاور دفتر نخست وزیر عراق تصریح کرد: از سیاستمداران عراقی می‌خواهیم از خود، تاریخ مبارزه خود با نظام بعثی و وطن خود دفاع کرده و اهداف ائتلاف آمریکایی را اعلام کنند و بدانند که نمی‌توانند با کف دست خود خورشید را بپوشانند. این ائتلاف برای حمایت و کمک به داعش است.

 

وی با اشاره به رابطه نزدیکی‌اش به نیروهای بسیج مردمی عراق در مبارزه با تروریست‌های داعش و سابقه مبارزاتی‌اش در مبارزه با حضور نیروهای آمریکایی در عراق، گفت: ما در مقاومت اسلامی عراق، اصولی که امام «خمینی» (ره) اعلام کردند را همواره سرلوحه خود قرار داده و آمریکا را شیطان بزرگ و اسرائیل را «غده سرطانی» می‌دانیم که بایستی ریشه کن شود.

 

وی علت به درازا کشیده شدن نبرد جنوب کرکوک و کندی عملیات آن را سنگ اندازی برخی جریان‌های سیاسی، قضایای تاکتیکی و لجستیکی خواند و تاکید کرد که ملت عراق عزم خود را برای رویارویی با تروریست‌ها جزم کرده و این روند را ادامه می‌دهند هر چند ممکن است برخی اوقات عملیات به کندی به پیش روند. پیروزی وعده داده شده از سوی خدا در پیش است. زیرا داعش به مثابه یک «قرص» است که دیر یا زود «تاریخ مصرف» آن به پایان می‌رسد.

 

شیخ حیدر اللامی در پاسخ به سئوالی درباره اخبار برخی رسانه‌ها مبنی بر تلاش آمریکا برای احداث پایگاه‌های نظامی جدید در خاک عراق گفت: آمریکا نمی‌تواند دست به چنین اقدامی بزند مگر اینکه مجوزی از دولت عراق داشته باشد که چنین امری بعید است. از مرجعیت دینی عراق می‌خواهم که نقش خود در ایستادگی جلوی توطئه‌های آمریکا را ایفا کند. از پارلمان و دولت کشورمان نیز می‌خواهیم که موضع شجاعانه‌ای در این زمینه اتخاذ کنند.

 

وی تاکید کرد که امروزه سیاست‌های آمریکا در جهان شکست خورده و قدرتش مانند گذشته نیست. آمریکا در مقابل مقاومت اسلامی و همچنین به علت سیاست‌هایش ضعیف شده است.

 

مشاور دفتر نخست وزیر عراق با اشاره به حضور چند ساله آمریکا در عراق پس از 2003 و خروج ذلت بارش در مقابل اراده ملت و مقاومت مردمی عراق، اظهار داشت: اینکه امروزه آمریکا بخواهد در لباس جدید و به بهانه جدیدی در عراق پایگاه بسازد قابل قبول نیست.

 

وی با بیان اینکه احداث پایگاه‌های آمریکایی در عراق محقق نخواهد شد، افزود: اگر هم کسی بخواهد به این موضوع فکر کند، تظاهرات و مقاومت خواهیم کرد./981/ب102/د

ارسال نظرات