۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۲۷۱۵۲۸

معرفی کتاب «تولد خورشید»

خبرگزاری رسا ـ کتاب «تولد خورشید» زندگی نامه، ابعاد شخصیتی و سیاسی امام خمینی رحمةالله علیه و رهبر معظم انقلاب را به مخاطبان این دو بزرگوار معرفی میکند.
تولد خورشيد

 

حجت الاسلام محمد تقی صرفی پور مدیر حوزه علمیه امام خمینی (رحمةالله علیه) استان کرمانشاه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، اظهار داشت: امام خمینی رحمةالله علیه حق بزرگی به گردن ما ایرانی ها دارد چرا که با قیام پیامبر گونه خود، مردم را متحد کرد تا رژیم طاغوت را همانند ابراهیم بت شکن سرنگون سازند و نظام الهی را بنیان نهند.


حجت الاسلام صرفی پور تصریح کرد: امام راحل حق بزرگی به گردن مسلمانان دنیا دارد زیرا در حالی که دشمنان اسلام تصور کرده بودند که دیگر اسلام تضعیف شده و در حال نابودی است ناگهان امام با رهبری های حکیمانه خود شعاع انقلاب را از مرزهای ایران بیرون بردند و به همه جای عالم کشاندند و روح تازه، در مسلمانان جهان دمیدند.


وی در ادامه با بیان اینکه امام خمینی رحمةالله علیه بر فرقه های دیگر نیز حق دارد، ابراز کرد: امام حتی بر مسیحیان و دینداران دیگر فرقه ها حق دارد زیرا در قرنی که شهوات و تاریکی ها حاکم بر مردم جهان بود و مردم از دین گریزان شده بودند و تمدن، صنعت، پیشرفت و بهره مندی از لذات دنیوی جای دین را گرفته بود، این انقلاب مردم دنیا را از خواب بیدار کرد و باعث شد که دستگاه های دینداری دوباره قدرت گرفته و مردم را به خدا بخوانند.


مدیر حوزه علمیه امام خمینی رحمةالله علیه با اشاره به لقب آیت الله، خاطر نشان کرد: لقب آیت الله العظمی یکی از القاب حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام است که در زیارت آن حضرت آمده است، آیت الله یعنی نشانه خدا و به کسی و چیزی گفته می شود که وقتی انسان پاک به آن نگاه می کند به یاد خدا می افتد، امام راحل نیز این چنین بودند و افرادی که وقتی امام را مستقیم یا از طریق تلویزیون می دیدند به یاد خدا می افتادند.


حجت الاسلام صرفی پور عنوان داشت: کتاب «تولد خورشید» زندگی نامه سیاسی امام خمینی رحمةالله علیه به ضمیمه زندگی نامه رهبر معظم انقلاب است که در بخش زندگی نامه امام راحل به مسائلی همچون تولد، تحصیلات، ویژگی های اخلاقی، ازدواج، اندیشه های سیاسی، شروع نهضت، پیروزی انقلاب و رحلت امام خمینی رحمةالله علیه پرداخته شده است.


وی با بیان اینکه بخش دوم به زندگی نامه رهبر معظم انقلاب پرداخته شده است بیان داشت: در بخش دوم این کتاب مسائلی از جمله؛ خاندان خامنه ای، سختی های دوره کودکی، در حوزه علمیه قم، همگام با امام خمینی رحمةالله علیه، پایه گذاری جامعه روحانیت مبارز و ... گنجانده شده است.


مدیر حوزه علمیه امام خمینی رحمةالله علیه در پایان گفت: افرادی که علاقه مند هستند امام خمینی رحمةالله علیه و رهبر معظم انقلاب را بیشتر بشناسند و با ابعاد شخصیتی این دو بزرگوار آشنا شوند مطالعه کردن این کتاب کمک به سزایی به آنها خواهد کرد.


گفتنی است این کتاب در دو بخش و 137 صفحه از سوی انتشارات صرفی پور به چاپ رسیده است./857/ت302/ق

ارسال نظرات