۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۲۷۱۶۴۲
در پی حوادث اخیر صحرای سینا؛

اتحادیه عرب تأسیس فوری ارتش متحد عربی را خواستار شد

خبرگزاری رسا ـ اتحادیه عرب با حضور نماینده‌های دائمی خود نشستی فوق العاده برای بررسی حوادث اخیر در سینا برگزار کرد.
اتحاديه عرب

به گزارش خبرگزاری رسا، اتحادیه عرب به درخواست مصر نشست فوق العاده‌ای برای بررسی حوادث روز گذشته و حمله به نیروهای ارتش این کشور در سینا را برگزار کرد.

 

در این نشست نمایندگان دائمی کشورهای عضو اتحادیه حضور دارند و نماینده اردن در سخنرانی خود تأکید کرد که امان در کنار مصر برای مبارزه با تروریسم خواهد ایستاد.

 

شورای اتحادیه عرب نیز تأکید کرد که این اتحادیه تلاش می‌کند که ارتش متحد عربی را در سریعترین زمان ممکن تأسیس کند.

 

علاوه بر اردن نمایندگان کویت، عراق، فلسطین، عمان، مغرب، تونس، قطر، لبنان، عربستان، لیبی، الجزائر، جیبوتی، موریتانی و بحرین حوادث روز گذشته در مصر را محکوم کردند و خواستار برخورد قاطع با تروریسم در منطقه شدند.

 

نماینده لبنان در این نشست گفت که باید اقدامات عملی برای مقابله تروریسم صورت بگیرد تا نشست‌های اتحادیه عرب به مجلس عزاداری تبدیل نشود.

 

تونس نیز که یک هفته پیش نیز هدف یک حمله تروریستی قرار گرفته بود اعلام کرد سلاح‌ و تسلیحاتی که در اختیار تروریست‌هاست نشان می‌دهد که این گروه‌ها از حمایت‌های بین المللی بهره می‌برند.

 

در بیانیه پایانی این نشست نیز اتحادیه عرب حملات صورت گرفته علیه ارتش مصر در شمال سینا را محکوم کرد و اعلام کرد که از مصر در جریان تلاش خود برای مبارزه با تروریسم حمایت می‌کند.

 

اتحادیه عرب همچنین خواستار وحدت عربی در مقابله با تروریسم و افراطگرایی شد و بر لزوم حمایت از ارتش مصر پافشاری کرد./994/ب102/د

ارسال نظرات