۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۲۷۱۸۳۹
واکنش علمای بحرین به انحصار عزاداری در حسینیه‎ها؛

شعار «هیهات منا الذله» زینت بخش مراسم عزای اهل بیت خواهد بود

خبرگزاری رسا ـ علمای بحرین در بیانیه‌ای نسبت به محدود کردن عزاداری شهادت امام علی(ع) در حسینیه‎ها از سوی سازمان اوقاف جعفری واکنش نشان دادند.
شعار «هیهات منا الذله» زینت بخش مراسم عزای اهل بیت خواهد بود


به گزارش خبرگزاری رسا، علمای بحرین در بیانیه‌ای از تصمیم اداره اوقاف جعفری بحرین و حکومت در ممنوعیت خروج دسته های عزا در مناسبت های دینی انتقاد کردند.

 

در این بیانیه آمده است: دسته‌ها و هیأت های عزاداری اهل بیت (ع) که نشان از عمق ولایت و ارادت و همدردی مسلمانان با ائمه معصومین(ع) دارد، همانند گذشته و با عزت، عظمت و حضور هرچه بیشتر مردم به حرکت خود ادامه داده و  به تعظیم شعائر اسلامی خواهند پرداخت.

 

در این بیانیه تصریح شده است: تهدید تروریست ها و تکفیری ها نه تنها از شور و حرارت مردم نمی کاهد بلکه سبب حضور حداکثری ارادتمندان و محبان اهل بیت (ع) در مراسم ها می شود. شعار هیات من الذله زینت بخش این مراسم ها خواهد بود.

 

علمای بحرین از همه مردم خواستند همانگونه که به احیای مراسم عزای اهل بیت (ع) می پردازند، آگاهی و هوشیاری خود را افزایش داده و به واجب دینی و انسانی خود در حمایت از کاروان عزا و ماتم حسینی عمل کنند.

 

گفتنی است اداره اوقاف جعفری بحرین چندی پیش خواستار محدود شدن برگزاری مراسم عزاداری روز شهادت امام علی (ع) در داخل حسینه ها شده بود./981/ب902/د

ارسال نظرات