۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۲۷۱۸۴۴
دیده بان حقوق بشر بحرین:

حکومت به جای بهانه تراشی حق دینی مردم را به رسمیت بشناسد

خبرگزاری رسا ـ دیده بان حقوق بشر بحرین در پیامی با ابراز نگرانی از تصمیم حکومت مبنی بر ممنوعیت خروج دسته های عزاداری، نظام آل‎خلیفه را به انجام وظایفش فراخواند.
ديده بان حقوق بشر بحرين


به گزارس خبرگزاری رسا، بخش آزادی دینی دیده بان حقوق بشر بحرین در پیامی از تصمیم حکومت مبنی بر محدود شدن برگزاری مراسم عزای اهل بیت(ع) در حسینیه ها ابراز نگرانی کرد.

 

در این پیام آمده است: حکومت بحرین به بهانه خطر تروریسم برای منطقه از خروج دسته های عزاداری و اقامه شعائر دینی جلوگیری کرده است. نظام آل خلیفه به جای بهانه تراشی به وظیفه خود در حمایت لازم از شهروندان و به رسمیت شناختن حقوق دینی موجود در قانون اساسی کشور عمل کند.

 

جمعیت حقوق بشر بحرین افزود: مسؤولیت حمایت از شعائر دینی و شناسایی منابر تکفیری که تشویق به تندروی و افراطی می کنند با حکومت است. نظام آل خلیفه و دستگاه های قضایی باید عاملان تخریب 38 مسجد از مساجد مناطق شیعه نشین را محاکمه کند.

 

در بخش پایانی این بیانیه تصریح شده است: هرگونه رفتار و تصمیم از سوی نظام و یا اداره اوقاف جعفری در ممنوعیت خروج دسته های عزا نقض صریح ماده 22 قانون اساسی بحرین و ماده 18 حقوق مدنی و سیاسی بین الملل است.

 

بنابر ماده 22 قانون اساسی بحرین همه گروه ها از آزادی لازم برای برپایی شعائر دینی و خروج دسته ها و هیئات مذهبی برخوردارند همانگونه که ماده 18 قانون اساسی بین المللی نیز این امر را به رسمیت شناخته است.

 

اداره اوقاف جعفری بحرین چندی پیش با هماهنگی حکومت آل خلیفه در تصمیمی خروج عزادان در مناسبت های مذهبی و روز شهادت امام علی (ع) را ممنوع اعلام کرد.981/ب902/د

ارسال نظرات