۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۲۷۱۹۳۰

حماس حملات داعش به شبه جزیره سینا را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ جنبش مقاومت اسلامی حماس حملات روز چهارشنبه گذشته گروه داعش به شبه جزیره سینای مصر را محکوم و تاکید کرد که این حملات به امنیت این جنبش ضربه می‎زند.
جنبش حماس

 

به گزارش خبر گزاری رسا، موسی ابو مرزوق عضو دفتر سیاسی جنبش حماس طی اظهاراتی، خاطر نشان کرد که حوادث جاری در منطقه سینا به نوار غزه ضرر می زند؛ چرا که این منطقه تنها گذرگاه غزه به جهان خارج است و حماس همیشه سعی در گسترش روابط با مصر را دارد و این مساله برای آینده ملت فلسطین و جنبش حماس ضروری است.

 

وی با اشاره به اینکه حوادث و تحولات کنونی به نفع ملت‌های فلسطین و مصر نیست، در پاسخ به سوالی درباره اتهامات مصر علیه نوار غزه تصریح کرد که هر دو طرف از تلاش های صورت گرفته برای کنترل مرزها راضی هستند.

 

ابو مرزوق تاکید کرد که به نظر من روابط حماس با مصر به خوبی پیش خواهد رفت و ما گام های بزرگی در راستای برقراری روابط قوی و سالم با مصر برداشته و تلاش‌های متعددی انجام داده‌ایم و همچنان معتقدیم که این روابط تنها ناشی از همجواری نیست، بلکه عوامل تاریخی، جغرافیایی و منافع مشترک نیز در آن سهم دارند.

 

این رهبر جنبش حماس با تاکید بر بهبود قابل توجه روابط مصر و نوار غزه خاطر نشان کرد که متاسفانه هر باری که قاهره تصمیم به بازگشایی گذرگاه رفح می گیرد، عملیات‌ها و حملات در داخل منطقه سینا شدت می گیرد و ما این عملیات‌ها را که به امنیت و آینده روابط ما با مصر ضربه می زند، محکوم می کنیم.

 

گفتنی است که مقامات مصری اخیرا از کشته شدن دست کم 70 نفر که اکثرا از نیروهای امنیتی مصر هستند، در جریان حملات بی سابقه چهارشنبه گذشته داعش به صحرای سینا خبر داده و تاکید کرده اند که در این درگیری ها ده‌ها نفر از عناصر این گروه نیز کشته شدند./994/ب102/د

ارسال نظرات