۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۲۷۲۵۴۰
پایگاه صهیونیستی آی 24:

رژیم صهیونیستی برای باطل کردن توافق ایران به کنگره آمریکا چشم دوخته است

خبرگزاری رسا ـ یک پایگاه صهیونیستی نوشت این رژیم در پی متقاعد کردن اعضای کنگره آمریکا برای رای دادن علیه هرگونه توافق با ایران است.
کنگره

 

به گزارش خبرگزاری رسا، پایگاه اینترنتی آی 24 نوشت: اسرائیل چشم به کنگره آمریکا دوخته است تا توافق هسته ای با ایران را باطل کند، به همین علت تل آویو تلاش می کند قانونگذاران آمریکایی را متقاعد کند هرگونه توافقی که در وین حاصل می شود می تواند با منافع اقتصادی و تجاری آمریکا و اسرائیل در تضاد باشد.

 

آی 24 افزود: به موازات این تلاش های اسرائیل، «یووال اشتاینیتز،» وزیر امور راهبردی و اطلاعات اسرائیل که مسؤول پرونده ایران است، در روزهای اخیر با همتایان فرانسوی، انگلیسی و آلمانی خود درباره گفت وگوهای هسته ای ایران صحبت کرده است.

 

البته به نظر می رسد مقامات صهیونیستی امید چندانی به موفقیت تلاش هایشان در تغییر آنچه که از نظر این رژیم توافقی فاجعه بار است، ندارند؛ از این رو سعی می کنند تمرکز خود را بر کنگره آمریکا بگذارند تا این نهاد را به ابطال قرارداد هسته ای متقاعد کنند.

 

رژیم صهیونیستی هنوز هیچ برنامه ای اساسی برای بعد از قرارداد ایران ندارد، ولی به روشنی دنبال این است اعضای کنگره را به رای دادن علیه هر گونه توافقی با ایران متقاعد کند.

 

باراک اوباما رییس جمهور آمریکا گفته است از حق وتوی خود برای رد هرگونه تصمیم کنگره علیه توافق هسته ای ایران استفاده خواهد کرد. در این صورت اسرائیل مجبور خواهد بود تلاش های خود را برای جلب نظر موافق دو سوم اعضای کنگره برای ابطال وتوی رئیس جمهور افزایش دهد.

 

با این وجود، رژیم صهیونیستی ممکن است با مخالفت‌های از طرف کنگره روبرو شود و این مخالفت ها نتیجه نگرانی آمریکا از این است که در صورت برداشته شدن تحریم‌ها از رقابت برای ورود به بازار ایران عقب بماند./982/ب101/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات