۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۲۷۲۸۱۴

گزارش رویترز از جنگ 51 روزه رژیم صهیونیستی علیه غزه

خبرگزاری رسا ـ یک سال پس از جنگ ۵۱ روزه رژیم صهیونیستی علیه غزه، کودکان این سرزمین در بدترین شرایط روحی به سر می‌برند و همچنان از بقایای جنگ در رنج هستند.
غزه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، در جنگ 51 روزه رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه که تابستان گذشته روی داد بیش از دو هزار و صد فلسطینی که بیشترشان غیر نظامی بودند به قتل رسیدند.

 

به نوشته رویترز، حملات و بمباران هوایی اسرائیل در غزه منجر به تخریب منازل مسکونی، مدارس و دیگر ساختمان‌ها شد.

 

گزارش «نجات کودکان» نشان می‌دهد،551 کودک فلسطینی در جریان جنگ 51 روزه کشته و 3 هزار و 436 کودک دیگر مجروح شدند و هزار و 500 کودک والدین خود را در جریان این جنگ از دست دادند.

 

بیش از 70 درصد کودکان همچنان در مناطق جنگ زده غزه از کابوس‌های مکرر و ترس حملات بیشتر رنج می‌برند و نیمی از کودکان به دلیل ترس خروج از منزل، به مدرسه نمی‌روند.

 

یک کودک 12 ساله اهل غزه به موسسه خیریه‌ای گفت: ما خراب شدن خانه‌هایمان را دیدیم. گریه می‌کردیم چون خاطرات و رویاهایمان از روز تولدمان آنجا بود. خاطرات من، عکسهایم، لباس ها و اسباب‌ بازی‌هایم همه از بین رفتند. من نمیتوانم زندگی کنم فقط احساس غم دارم.

 

بی‌خانمانی با بی‌کاری والدین همراه است که  اینها خود موجب شده کودکان از ترس ذهنی بعد از جنگ رها نشوند.

 

یک سال بعد از این جنگ 51 روزه، حدود 100 هزار نفر ازمردم غزه هم‌چنان بی‌خانمان هستند و بخش عظیمی از بازسازی امکانات بهداشتی، شبکه آب و مدارس هنوز ساخته نشدند.

 

از سال 2006 تا کنون اسرائیلی‌ها نوار غزه را تحت محاصره دارند و جریان بازسازی آن از اواخر سال 2014 متوقف شده است و انتقال کمک‌ها آنقدر کُند بوده که سازمان ملل ماه گذشته اعلام کرد 30 سال به طول خواهد انجامید تا خرابی‌ها را بازسازی کنند.

 

کودکان زیادی در غزه در طول 7 سال گذشته تجربه 3 جنگ را داشتند و از لحاظ عاطفی کاملا نابود شدند. برخی کودکان از لحاظ جسمی هم نابود شدند. ادامه محاصره امکان زندگی عادی را برای کودکان غزه از بین برده است. دو سوم جمعیت 1.8 میلیونی غزه با کمکهای بین‌الملی زندگی خود را می گذرانند./982/ب101/د

ارسال نظرات