۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۲۷۳۱۴۰
دار الافتای مصر:

جهاد مدنظر تکفیری‎ها با جهاد اسلام مغایرت دارد

خبرگزاری رسا ـ دار الافتای مصر با صدور بیانیه‎ای ضمن محکومیت جنایات داعش در تخریب اماکن مذهبی سیاست گروهک های تکفیری را بر مبنای تفرقه‎اندازی میان مسلمانان دانست.
دار الافتا مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز رصد فتواهای تکفیری دارالافتای مصر در پیامی انفجار کلیسای «ام المعونه» موصل عراق را تلاشی از سوی گروهک تروریستی داعش برای ایجاد اختلافات مذهبی و طایفه‌ای در منطقه توصیف کرد.

 

این مرکز نوشت: انفجار کلیساها نشان از جنایت و دشمنی داعش با همه ادیان دارد و هیچ ارتباطی با اسلام و مسلمین ندارد. تخریب کلیسا و تعرض به آن از محرمات شرعی است. در سیره پیامبر اکرم (ص) نیز مشاهده نشده است که در جنگ‌ها کلیسا را تخریب کنند.

 

در این پیام با اشاره به وظیفه مردم در صیانت از اماکن عبادی مانند مساجد و کلیساها آمده است: تخریب و انفجار کلیساها از سوی گروه های تکفیری و خشونت طلب مخالف دستورات صریح دین است. اگر به گمان باطل این تروریست ها اسلام دستور به تخریب مکان های عبادی را داده، پس چرا اهل ذمه را در عمل به دینشان و انجام شعائر و دستورات مذهبی آزاد گذاشته است؟ آیا این تناقضی در تفکر تروریسم نیست؟

 

مرکز رصد فتواهای تکفیری افزود: اسلام نه تنها کسی را مجبور به مسلمان شدن نکرده بلکه بستر لازم را برای انجام مراسم های مذهبی در هر دین و متناسب باسنت خود فراهم آورده است. دین مبین اسلام، جهادی را که امروز داعش و گروهک های تروریستی دیگر از آن سخن می گویند به هیچ عنوان تایید نمی کند. جهاد در اسلام برای از میان بردن طغیان و سرکشی، به عقب راندن دشمنان و برای حفظ دستاوردهای دین و بر پایه احترام به سایر ادیان استوار است. اسلام جهادی را که بخواهد مکان های عبادی را مورد هدف قرار دهد به رسمیت نخواهد شناخت.

 

این مرکز با بیان اهمیت اختلافات طایفه ای و درگیری مذهبی برای سازمان های تروریستی خاطر نشان کرد: اختلافات مذهبی عنصر اساسی بقای گروه‌های تروریستی است زیرا آنان با وجود اختلافات به راحتی می توانند بر مناطق بیشتری مسلط یابند. سیاست تروریست ها بر مبنای تفرقه بینداز و حکومت کن استوار است. از این روی در هر مکان که بستر برای اختلافات فراهم باشد سیطره داعش و دیگر گروهک‌ها بیشتر می شود چیزی که امروزه به وضوح در عراق و سوریه مشاهده می کنیم.

 

دار الافتای مصر تصریح کرد: استراتژی سازمان های تروریستی بر ایجاد تفرقه است، استراتژی که در عربستان و کویت با تخریب و انفجار مساجد شیعیان آغاز شد تا با برانگیختن احساسات و عواطف شیعیان و کشتن اهل سنت به دست آنها زمینه درگیری ها در این دو کشور فراهم شده و داعش بتواند به راحتی بر این مناطق تسلط یابد. گروه‌های تکفیری این استراتژی را امروز در مصر و با تشویق به قتل مسیحیان و تخریب کلیساها برنامه ریزی کردند.

 

در پایان مرکز رصد فتواهای تکفیری همبستگی جامعه جهانی و تلاش همگانی را در رویارویی با گروهک های تروریستی خواستار شد./981/ب902/د

ارسال نظرات