۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۲۷۳۲۹۰

سازمان ملل بازگشایی گذرگاه‎های غزه را خواستار شد

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی دبیرکل سازمان ملل از مصر و رژیم صهیونیستی خواست هرچه سریع‌تر گذرگاه‌های باریکه غزه را بازگشایی کرده و اجازه دهند فلسطینیان آزادانه از این گذرگاه‌ها تردد داشته باشند.
گذرگاه مرزي رفح

 

به گزارش خبرگزاری رسا، استیون دوگریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در اظهاراتی مطبوعاتی در مقر سازمان ملل در نیویورک تاکید کرد که این سازمان از مصر و رژیم صهیونیستی می خواهد هرچه سریع‌تر به محاصره تحمیلی باریکه غزه پایان داده و به فلسطینیان اجازه دهند آزادانه از گذرگاه‌های این باریکه به داخل و خارج تردد داشته باشند.

 

دوگریک اظهار داشت که ادامه محاصره و تعطیلی گذرگاه‌های باریکه غزه یکی از دلایل کندی روند بازسازی ویرانی‌های حاصل از جنگ است.

 

این در حالی است که سازمان ملل در 16 سپتامبر گذشته از توافق رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان برای ورود مصالح ساختمانی به باریکه غزه تحت نظارت این سازمان خبر داد تا این مصالح صرفا برای بازسازی باریکه غزه مورد استفاده قرار گیرند.

 

وی خاطر نشان کرد که دلیل کندی روند بازسازی باریکه غزه تعطیلی گذرگاه‌ها است و ما بار دیگر از مصر و رژیم صهیونیستی می خواهیم گذرگاه‌های غزه را بازگشایی کنند تا عملیات بازسازی با روند سریع‌تری انجام گیرد./994/ب102/د

ارسال نظرات