۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۲۷۴۲۱۲

اولین نشریه ضد تروریسم در مصر منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ دار الافتای مصر اولین شماره نشریه «تروریست‎ها» را چاپ و منتشر کرد.
دار الافتا مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، اولین شماره نشریه "إرهابیون.. قراءة تحلیلیة فی فکر الجماعات الإرهابیة" (تروریست ها ... نقد تحلیلی تفکرات گروهک های تروریستی» از سوی مرکز دیده بان فتواهای تکفیری دار الافتای مصر به چاپ رسید.

 

این نشریه با هدف رصد و تحلیل تفکرها و جنایت های گروهک‌های تروریستی در سطح ملی، منطقه و فرامنطقه ای و در راستای ادامه روند مبارزه دار الافتا با تکفر تروریسم شروع به فعالیت کرد.

 

ابراهیم نجم مشاور مفتی مصر در بیانیه‌ای تاکید کرد: این نشریه در راستای تکمیل تلاش مرکز دیده بانی رصد فتواهای تکفیری دار الافتا با رصد شبهات مطرح شده در رسانه ها و با کمک علما و تحلیلگران سیاسی و نخبگان علمی، اقدام به پاسخ علمی، مستند و مستدل به شبهات و جنایت صورت گرفته از سوی تروریست ها می کند.

 

نجم افزود: نشریه تروریست ها به شناسایی بیش از 50 جریان تروریستی در سراسر جهان مبادرت ورزیده که گروهک تروریستی داعش و بوکوحرام تنها بخشی از این گروهک ها هستند.

 

این نشریه در شماره اول خود با بر شمردن جرم و جنایت های افراطی مانند کشتار، انفجار، بمب گذاری و تخریب مراکز عبادی نظیر مساجد و کلیساها تاکید کرد بی شک صدور اینگونه رفتارها حرام شرعی بوده و مسلمان هیچگاه چنین عمل شنیعی را انجام نخواهد داد.

 

حرمت خروج زن از منزل در ماه مبارک رمضان، تجارت نکردن در دهه آخر ماه رمضان، قبول نشدن روزه مخالفان داعش، حرمت انجام هر کاری در دهه آخر ماه رمضان و ضرورت اعتکاف دهه آخر، کشتار یا اجرای حد برای کسی که داعش را نپذیرد، تنها بخشی از فتاوای گروهک تروریستی داعش است که نشان از بی خردی آنان بوده و در این نشریه به عرصه نقد گذاشته شده است.

 

این مرکز افزود: این گروه‌ها تنها در مناطق خائن نشین و سازشگر توانستند سیطره خود را تثبیت کنند اما در برابر نیروهای نظامی کارکشته و منضبط تنها شکست نصیبشان شد و این یعنی تلاش نظامی مشترک به نتیجه خواهد رسید. همه باید در برابر تفرقه و اختلافات مذهبی ایستاده و به وحدت کلمه تمسک کنند.

 

در بخش دیگری از این نشریه آمده است: سیاست داعش در جذب سرباز از کشورهای اروپایی و به خدمت گرفتن فرماندهان امنیتی و نظامی و اطلاعاتی نظیر فرمانده پلیس تاجیکستان و نیز همکاری با نیروهای عربی منطقه برای ایجاد ناامنی در کشورهای اسلامی و مشغول ساختن آنان به داخل کشور و سیطره بر آنان است.

 

ضرورت توقف اختلافات و تعصبات طایفه‌ای و مذهبی به عنوان اولین و مهمترین سلاح حمایتی گروهک های تروریستی و رویارویی با این جریان و نشر تفکر وحدت گرایانه در برابر تروریسم بخش نهایی مطالب این نشریه را به خود اختصاص داده است./981/ب902/د

ارسال نظرات