۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۲۷۴۴۵۰

آمادگی اوقاف مصر برای برگزاری مراسم شب قدر

خبرگزاری رسا ـ اداره اوقاف مصر از آمادگی کامل برای برگزاری مراسم شب قدر و تجلیل از ممتازان قرآنی خبر داد.
محمد مختار جمعه وزير اوقاف مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، وزارت اوقاف مصر در بیانیه‌ای آمادگی خود را برای برگزاری مراسم شب قدر در سه شنبه این هفته اعلام کرد.

 

در این مراسم سیسی رییس جمهور مصر، ابراهیم محلب رییس پارلمان، احمد طیب شیخ الازهر و پاپ تواضروس دوم رهبر قبطیان ارتودوکس مصر، مختار جمعه وزیر اوقاف مصر و جمعی از نمایندگان و فرمانداران حضور خواهند یافت.

 

در این بیانیه آمده است: در راستای تشویق حافظان قرآن و استمرار نقش پیشتازانه مصر در این مجال و قدردانی از ممتازین قران کریم، مراسم شب قدر با اهدای جوایز از سوی رییس جمهور مصری به برندگان بیست و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم و منتخبان مسابقه قرآنی که وزارت اوقاف، همراه خواهد بود.

 

مسابقات قرآنی وزارت اوقاف در بخش حفظ، تجوید، شان نزول، تفسیر و صوت و لحن بود که به نفرات برگزیده  در رشته های مختلف از 30 هزار تا 100 هزار جنیه هدیه پرداخت می شود.

 

بنابر روایات متواتر نزد شیعه، یکی از شب های نوزدهم،  بیست و یکم و یا بیست و سوم ماه مبارک رمضان شب قدر بوده و شب بیست و هفتم با آنکه در روایات ذکری از آن به میان آمده است اما به اندازه سه شب مذکور تصریح و تاکیدی نسبت به آن همانند شبهای سابق نشده است.

 

اما اهل تسنن در این میان تنها شب بیست و هفتم را شب قدر دانسته و به احیای شب قدر و برگزاری مراسم این شب مبادرت می ورزند./981/ب903/د

ارسال نظرات