۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۲۷۴۴۷۰

گزارش المیادین از رسیدن مذاکرات به خط پایان ماراتن

خبرگزاری رسا ـ شبکه المیادین گزارش داد: توافقنامه احتمالی بین ایران و گروه پنج به علاوه یک در مذاکرات هسته‌ای وین، سرآغاز مرحله جدید تاریخی در منطقه خاورمیانه خواهد بود.
ايران هسته اي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، گزارشگر شبکه تلویزیونی المیادین، درباره دیدگاه مردم ایران درباره مذاکرات هسته‌ای وین با گروه پنج بعلاوه یک گفت: همه منتظر پایان مذاکرات هسته‌ای بین تهران و گروه پنج به علاوه یک هستند. همچنان سخنانی درباره اختلافات باقی مانده مطرح است. در تهران مقامات می‌گویند مذاکره‌کنندگان ایران برای رسیدن به توافقنامه جدی هستند، اما در نهایت هر سناریویی را برای سرنوشت دستیابی به توافق امکان‌پذیر می‌دانند.

 

خبرنگار المیادین پس از پخش قسمتی از سخنان حسن روحانی رییس جمهور ایران افزود: خبرهایی که از وین به تهران می رسد نشان می دهد طرف‌های مذاکره‌کننده در حال جمع آوری جزئیات توافقنامه هستند.

 

مذاکره‌کنندگان ایران ادامه تحریم‌ها را پس از امضای توافقنامه خط قرمز خود می‌دانند. اما در تهران فرماندهان نظامی می گویند برای مقابله با هر حمله‌ای علیه ایران آمادگی دارند. این پیام برای کسانی است که اخیرا گفتند گزینه نظامی همچنان روی میز قرار دارد. هر طرفی تلاش می‌کند خواسته‌های بیشتری از خود را در توافقنامه نهایی قرار دهد.

 

خبرنگار المیادین خاطر نشان کرد: در آخرین لحظات ماراتن سیاسی قرار داریم. از نظر سیاسی رسیدن به خط پایان این ماراتن به معنای ورود منطقه به مرحله جدید تاریخی خواهد بود که می‌تواند بازیگران صفحه شطرنج در منطقه را تغییر دهد./982/ب101/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات