۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۲۷۴۸۸۴

معرفی بسته کتابشناسی «به نشر» به مناسبت روز بهزیستی

خبرگزاری رسا ـ انتشارات آستان قدس رضوی همزمان با 25 تیرماه روز «بهزیستی و تأمین اجتماعی» تعدادی از کتاب های خود را به علاقه مندان و مربیان این حوزه به معرفی و پیشنهاد کرد.
انتشارات به نشر

 

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، بی تردید سلامت جسم و روان، زیربنایی ترین عامل پیشرفت و تکامل یک جامعه است و امروزه برای دستیابی به این هدف با اجرای برنامه های پیشرفته بهداشتی و بهزیستی تلاش می گردد تا سلامت مردم هرچه بیشتر تأمین شود.

در همین راستا انتشارات آستان قدس رضوی بسته کتابشناسی خود را که منتخبی از مجموع کتاب های پزشکی، روانشانسی و تربیتی است به علاقه مندان، مربیان و دست اندرکاران حوزه بهزیستی معرفی می کند.

کتاب «یادگیرندگان استثنایی؛ مقدمه‌ای بر آموزش های ویژه» که با نگاهی کاربردی و علمی به قلم «دانیل پی. هالاهان»، «جیمز ام. کافمن» و «پیج سی. پول» به عنوان سه تن از متخصصان و استادان برجسته دانشگاه ویرجینیا در حوزه آموزش نگاشته و توسط دکتر علی مشهدی، دکتر سعید تیموری و نادر باقری ترجمه شده است، به بسیاری از سوال های خانواده ها، والدین، متخصصان و دانشجویان پاسخ می دهد.

این کتاب که به همت انتشارات آستان قدس رضوی در سال 1393 برای نخستین بار چاپ و توزیع شده است، در 15 فصل بر اساس مهم ترین موضوعات مطرح شده در این زمینه، موضوعات مهمی در حوزه تعریف، خاستگاه و نظریه پردازان مهم این حوزه و همچنین نقش ها و ظایف معلمان ویژه و عادی تدوین شده است.

کتاب «حرکت درمانی مبتلایان فلج مغزی» از دیگر کتاب های «به نشر» و نوشته «زیگلیند مارتین» با ترجمه دکتر نورالّدین نخستین انصاری، صوفیا نقدی و صفورا عبادی است که در سال 1391 به چاپ دوم رسید.

امروزه با پیشرفت های زیادی که در زمینة کنترل و درمان کودکان فلج مغزی صورت گرفته، شرایط درمانی این گروه از کودکان تغییرکرده و تمرینات تعادلی که قبلاً برای کودکان مبتلا به فلج مغزی خفیف کاربرد داشته است، امروزه برای کودکانی که گرفتاری عصبی وسیع دارند نیز به کار می‌رود و بر همین اساس این کتاب به فیزیوتراپیست ها و افرادی که با چنین کودکانی سر و کار دارند پیشنهاد می شود.

«مشکلات گفتاری، زبانی و شنیداری کودکان» عنوان دیگر کتاب انتشارات آستان قدس رضوی است که توسط «پاتریسیا مک آلیر هاماگوچی» نوشته و  نادر باقری، دکتر علی غنایی چمن‌آباد، دکتر محسن اصغری نکاح و دکتر محمود سعیدی رضوانی آن را ترجمه کرده اند.

این کتاب که در سال 1390 برای نخستین بار به چاپ رسیده است، در ارتباط با مباحث مربوط به مشکلات و اختلال های ارتباطی که یکی از حوزه ‌های مهم رشد و آموزش کودکان است، یک منبع اصلی کمکی برای والدین و درمانگران مشکلات گفتار، زبان و شنیدار محسوب می شود.

کتاب «آموزش و پرورش کودکان استثنایی» نوشته «ساموئل کرک» و «جیمز جی گالاگر» و ترجمه مجتبی جوادیان است که در سال 1387 برای پنجمین بار توسط انتشارات آستان قدس رضوی به چاپ رسیده است.

هدف کتاب کمک به معلمان ویژه، معلمان عادی، مشاوران، روان‌شناسان، مدرسان آموزش های ضمن خدمت و متخصصانی نظیر کارکنان توانبخشی و والدین است تا خود را برای برآوردن نیازهای افراد استثنایی در جامعه مدرن آماده کنند.

علاقه مندان به تهیه این مجموعه کتاب ها و همچنین مشاهده و تهیه سایر کتاب های انتشارات آستان قدس رضوی می توانند به نشانی اینترنتی www.behnashr.com  و یا فروشگاه های سطح شهر مشهد و نمایندگی های سراسر کشور مراجعه کرده و یا از طریق سامانه پیامکی به شماره 30003209 با این انتشارات تماس برقرار کنند./1308/د102/ق

ارسال نظرات