۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۲۷۵۴۴۵
فضل الله:

ایران مقتدرانه در برابر غرب ایستاد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیروت تأکید کرد که ایران با اقتدار در برابر غرب ایستاد و نشان داد که هیچ کشوری نمی‎تواند با ذلت و خواری به حقوق از دست رفته خود دست یابد.
سيد علي فضل الله

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه های نماز عید سعید فطر که امروز بر اساس دیدگاه فقهی حضرت آیت الله مرحوم سید محمد حسین فضل الله برگزار شد از ادامه جنایت های تکفیری ها در پوشش دین به شدت انتقاد کرد و گفت: برخی لفظ «الله اکبر» را به شعار ریختن خون مردم و قتل و انفجار مبدل کرده و کار را به جایی رساندند که مساجد را این شعار تخریب می سازند. متأسفانه ویرانی و فتنه و خشونت همچنان بر جوامع اسلامی سایه افکنده و منابر علمایی و سیاسی و رسانه ای نیز در این راستا فعالیت می کنند.

 

وی افزود: در آستانه عید شاهد جنبش های فراوانی علیه مردم بی گناه و مساجد بودیم و هیچ واکنش جدی نیز برای ریشه کن شدن تروریسم تکفیری و منابر آن دیده نمی شود. آتش تروریسم مطمئنا به عاملان و حامیان آن می رسد.

 

فضل الله با اشاره به رخدادهای تروریستی در عراق، سوریه، یمن، مصر، تونس و لیبی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن اصیل امت در پرتو این مسائل در حال کشتار و آوارگی و بازداشت و تجاوز به زمین فلسطینیان است و عکس العملی بازدارنده مشاهده نمی کند و محاصره غزه نیز ادامه دارد.

 

امام جمعه بیروت از توافق هسته ای یاران به عنوان خبر مسرت بخش یاد کرد و ادامه داد: ایران در این توافق توانست مزد صبر و برنامه ریزی و فداکاری خود را از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون بدست آورد و با ایستادگی مقتدرانه در برابر غرب نشان داد که با عزت و قدرت می توان به پیروزی رسید نه با ذلت و خواری.

 

وی در بخش پایانی خطبه های نماز عید فطر گفت: یاد علما و شهدای لبنان و شهدای آزادی و کرامت و مساجد سراسر جهان اسلام و نیروهای مقاومت را گرامی می داریم و از خداوند متعال برای شهدا علو درجات، برای مجروحان شفای عاجل، برای خانواده های آنان صبر و ثبات و برای مجاهدان نیز اراده و پیروزی را از خداوند متعال خواستاریم./980/ب901/د

ارسال نظرات