۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۲۷۵۴۷۲

تأکید یکی از علمای لبنانی بر لزوم پایان دشمنی عربستان با ایران

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه برج البراجنه بیروت بر لزوم پایان دشمنی برخی کشورهای عربی به ویژه عربستان سعودی با جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.
احمد قبلان، خطيب جمعه برج البراجنه بيروت

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ احمد قبلان از روحانیان لبنانی در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد امام حسین(ع) منطقه برج البراجنه بیروت برگزار شد، توافق هسته ای را به جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت و افزود: در پرتو این توافق انتظار داریم ایران به پیشرفت و دستاوردهای دیگری دست یابد و از کشورهای عربی به ویژه عربستان نیز می خواهیم دست همکاری را به سوی این کشور دراز کنند تا فضا برای نابودی گروه های تکفیری و تروریستی فراهم شود.

 

وی افزود: بر لزوم بسته شدن صفحه دشمنی با ایران و گشایش صفحه جدیدی از همکاری واقعی که به سود منطقه و ملت هاست و می تواند منطقه را از چالش ها و توطئه ها نجات دهد، تأکید می کنیم.

 

حجت الاسلام قبلان تصریح کرد که دشمنان درصدد تسلط بر سرنوشت و ثروت ملت های اسلامی هستند و آنچه امروز در ظاهر به عنوان مبارزه با تروریسم رخ می دهد، در حقیقت ضربه زدن به کشورهای منطقه و همزیستی مسالمت آمیز است.

 

این روحانی لبنانی برگزاری کنفرانس منطقه ای درباره تروریسم را خواستار شد و ادامه داد: در این کنفرانس باید استراتژی همکاری و اعتماد و تفاهم میان ایران و کشورهای عربی به امضا برسد تا آرامش و ثبات بر منطقه به ویژه لبنان حاکم شود.

 

وی بر لزوم انتخاب رییس جمهور تأکید کرد و گفت: رییس جمهور باید توانایی متحد کردن لبنانی ها و همراه شدن با پروژه های ملی را داشته باشد. همگان باید در راستای پایان بحران در این کشور تلاش کرده و از اقداماتی که به دور از مصالح ملی است به شدت خودداری ورزند.

 

حجت الاسلام قبلان با اشاره به لزوم احترام به قانون خاطر نشان ساخت: دولت باید به توافق به عنوان تنها گزینه حل مشکلات بنگرد چرا که در مرحله آسانی قرار نداریم و برای عبور از این بحران به فداکاری و کوتاه آمدن های بیشتری نیازمندیم./980/ب901/د

ارسال نظرات