۲۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۸
کد خبر: ۲۷۵۵۱۱
شیخ الازهر:

تسلیم در برابر حدود الهی از ویژگی مسلمان واقعی است

خبرگزاری رسا ـ شیخ الازهر با تاکید بر صله رحم در قرآن و روایات، تسلیم شدن در برابر حدود الهی را از ویژگی مسلمان واقعی برشمرد.
احمد طيب

 

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد طیب شیخ الازهر مصر در برنامهای تلویزیونی بر لزوم صله رحم و پرهیز از قطع آن در قرآن کریم و سنت نبوی تاکید کرد.

 

احمد طیب گفت: اگر انسانی به دیدار کسی که به او سر زده است برود و یا آنکه پاسخ نیکی فردی را بدهد به این عمل صله رحم نمی گویند بلکه تنها عملی است متناسب با رفتار دیگران. صله رحم زمانی با قطع رحم معنا پیدا می کند. اگر کسی به انسان بدی کرد و شما در پاسخ به اون به نیکی رفتار کردید این مصداق صله رحم است.

 

وی گذشت از خطای دیگران، انجام وظایف خود در قبال پدر، مادر و نزدیکان بدون ذره ای چشم داشت از سوی آنان را از مصادیق صله رحم برشمرد.

 

طیب با بیان ویژگی انسان مسلم افزود: مسلمان واقعی آن است که از خواسته‌های خود برای خدا گذشت کرده و در برابر حدود خدا توقف و بر احساسات و امیال باطنی خود غلبه کند.

 

شیخ الازهر تصریح کرد: تماس تلفنی برای کسانی که وقت کافی برای بازدید از آشنایان ندارند در حکم صله رحم است و این کمترین مقداری است که اگر مراعات نشود بی شک قطع رحم که از محرمات شرعی است پدیدار می گردد.

 

الطیب در پایان خاطر نشان کرد: صله رحم با زیارت، بازدید، جویای احوال کسی شدن و حتی دادن هدیه ظاهر می شود. هدیه دادن امری پسندیده و در روایات بر آن تاکید شده است. اروپاییان با الهام گرفتن از این سنت و تقدیم یک شاخه گل تاثیر فراوانی را در مخاطب خود برجای می گذارند./981/ب904/د

ارسال نظرات