۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶
کد خبر: ۲۷۵۵۹۹

فعالیت رسانه‎ای داعش برای جذب دختران اروپایی

خبرگزاری رسا ـ به گفته کارشناس آلمانی، از آنجا که داعش در نظر دارد حکومتی را پایه ریزی کند، نیاز به پرورش و تشکیل خانواده دارد و به همین منظور برای اعضای خود از میان زنان و دختران اروپایی همسریابی می‎کند.
همسريابي داعش از ميان دختران اروپايي
حجاب نقاب سايت هاي تبليغ داعش
به گزارش خبرگزاری رسا، تروریست ها در استفاده از اینترنت به عنوان ابزاری برای جذب نیرو چیره دست شده اند و با این ابزار نه تنها جنگجو برای خود جذب می کنند بلکه برای این جنگجویان همسرانی را نیز از کشورهای اروپایی جذب می کنند.
 
به گفته خبرگزاری دویچه وله تعداد جذب دختران نوجوان آلمانی که هنوز ساختار شخصیتی آنان شکل نگرفته است، به  شبکه های "همسریابی" تروریست ها و فرار آنان به مناطق تحت سیطره داعش در سوریه و عراق رو به افزایش است.
 
فلوریان اندرس، کارشناس بنیادگرایی در اداره فدرال مهاجرت آلمان معتقد است که فعالیت های رسانه ای داعش در گروه ها و فوریوم های کوچک اینترنتی صورت می گیرد. داعش در نظر دارد با جذب دختران و زنان غربی آن ها را به پیوستن به طبقات بالای داعش ترغیب کند.
 
این کارشناس آلمانی به دویچه وله گفت: داعش در نظر دارد یک حکومت را پایه ریزی و بنا کند، بنا بر این به زنانی نیاز دارد که با آنان خانواده را گسترش دهد.
 
به گفته فلوریان اندرس، دخترانی که هم اکنون عضو گروه های سلفی در آلمان هستند، فعالیت گسترده ای در شبکه های اجتماعی دارند. آن ها در این شبکه ها اخبار و اطلاعاتی را به نفع داعش منتشر می کنند.
 
وی افزود: در این شبکه ها یا به سوالات دختران آلمانی درباره سفر به عراق و سوریه و پیوستن به داعش پاسخ داده می شود و یا با گزارش زنده و از نزدیک دخترانی که در حال حاضر در مناطق تحت سیطره داعش هستند، دختران و زنان جدید به پیوستن به این گروه تروریستی ترغیب می شوند. آنان در گزارش های خود از مناطق حکومت داعش، زندگی را بسیار عالی جلوه می دهند.
 
به عنوان مثال، یک زن آلمانی با نام مستعار مهاجره، که در حال حاضر در به اصطلاح حکومت داعش به سر می برد، از زمان رفتن به این مناطق در سال 2013، با ایجاد وبلاگ ها و صفحاتی در توییتر و فیسبوک، به زبان آلمانی به کار تبلیغاتی برای داعش می پردازد. وی زندگی خود را در عراق اینگونه توصیف کرده است: "بر مبنای جهاد، بر مبنای شرف".
 
مهاجره در یکی از اولین پست های خود از عراق، با اشاره به سختی های حفظ حجاب در آلمان گفته است: سرانجام آنگونه که می خواهم نقاب به صورت می گذارم بدون آن که با هیچ توهین و تمسخری مواجه شوم.
 
این زن داعشی در وبلاگ خود علاوه بر پاسخ به افراد درباره زندگی در مناطق داعش، با ارائه دستورالعمل پخت غذاهای مختلف اسلامی سعی در نشان دادن زندگی عادی افراد در آن مناطق دارد.
 
وی همچنین برای جذب دختران و زنان آلمانی بسیار تلاش می کند چون به گفته او "مهاجران زیادی هنوز در این جا مجرد هستند".
 
شایان ذکر است که به دلیل سختی های زندگی مسلمانان در اروپا و نیز تزلزل نظام خانواده در غرب، بسیاری از تازه مسلمانان و یا دختران مسلمان نوجوان، به اهداف ساده ای برای داعش تبدیل شده اند.
 
طبق گزارش سازمان امنیت و اطلاعات داخلی آلمان، حدود40 درصد از زنان و دختران آلمانی عضو داعش زیر 25 سال سن دارند. تخمین زده می شود که حدود 650 مرد و 100 زن آلمانی عضو داعش هستند./847/ب901/د
ارسال نظرات