۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۲۷۵۷۰۵
پاپ:

کلیسا به حل مشکلات آمریکای لاتین متعهد است

خبرگزاری رسا ـ پاپ با بیان اینکه آمریکای لاتین از مشکلات عظیم اقتصادی و اجتماعی رنج می‌برد، گفت: کلیسا به حل مشکلات این منطقه متعهد است.
پاپ فرانسيس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، پاپ فرانسیس امروز طی همایشی در میدان کلیسای سن پیترو واقع در رم با اشاره به سفر اخیر خود به آمریکای لاتین این منطقه را دارای توانایی‌های عظیم انسانی و معنوی دانست و عنوان کرد که کلیسا به حل مشکلات بزرگ اقتصادی و اجتماعی آمریکای لاتین متعهد است.

 

وی اندکی قبل از انجام مراسم دعا طی سخنانی اعلام کرد که ارزش‌های آیین مسیحیت در منطقه آمریکای لاتین عمیقا ریشه دوانده است اما از سوی دیگر نیز این منطقه از مشکلات عظیم اقتصادی و اجتماعی رنج می‌برد.

 

پاپ افزود که کلیسا برای دست‌یابی به راه‌حل این مشکلات قوای معنوی و اخلاقی پیروان خود را بسیج خواهد کرد و با تمام توان به همکاری در این رابطه خواهد پرداخت.

 

وی در اشاره به سفر اخیر خود به اکوادور، بولیوی و پاراگوئه خاطرنشان کرد که مردم این منطقه را به گسترش انتشار سخنان خدا دعوت کرده است.

 

پاپ از استقبال گرم مردم آمریکای لاتین از وی در طول سفرش به این منطقه قدردانی کرد و اظهار داشت که با تمام وجود از خداوند سپاسگزار است و همچنین از مسئولین کشورهای میزبان به خاطر استقبال گرم و همکاری آنها تشکر می‌کند.

 

وی همچنین از اسقف‌ها، کشیش‌ها، اشخاص مذهبی و همه مردم آمریکای لاتین به خاطر پذیرایی گرمشان قدردانی کرد.

 

پاپ در ادامه به تحسین ایمان مردم آمریکای لاتین که سطح فرهنگ و زندگی آنان را بالا برده است، پرداخت و زیبایی‌های طبیعی این منطقه را ستایش کرد.

 

اخیرا «فدریکو لومباردی» سخنگوی واتیکان اعلام کرده که پاپ در حال مهیا‌سازی سفر بین‌المللی بعدی خود به مقصد کوبا و آمریکا در روزهای 19 و 28 سپتامبر سال جاری (28 شهریور و 6 مهر) است.

 

پاپ در آخرین سفر بین‌المللی خود از 6 تا 8 جولای (15 تا 17 تیر) در اکوادور، 8 تا 10 جولای (17 تا 19 تیر) در بولیوی و 10 تا 12 جولای (19 تا 21 تیر) در پاراگوئه بوده است./994/ب102/د

ارسال نظرات