۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۲
کد خبر: ۲۷۵۹۸۱

انتشار یازده جلد کتاب درباره شهید مدرس

خبرگزاری رسا ـ مدیر عامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم علیهما السلام و زیارتگاه شهید مدرس رحمةالله علیه از انتشار 11 جلد کتاب پیرامون شهید مدرس در این مؤسسه خبر داد.
شهيد مدرس

 

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حمزه سپهریان، مدیر عامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم علیهما السلام و زیارتگاه شهید مدرس رحمةالله علیه اظهار کرد: شهید مدرس یکی از عالمان بزرگ و برجسته و بنام سده اخیر است، او در بسیاری از عرصه ها سرآمد و الگو بود و یکی از بلندپایه ترین فقیهانی است که  در نظام مشروطه شرکتی فعالی و اثر گذار داشت، از این رو ضروری است ابعاد روحی و بینش سیاسی ـ اعتقادی او را هر چه بهتر بشناسیم و بشناسانیم . 

 وی با اشاره به سخنان بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت  امام خمینی رحمةالله علیه مبنی بر اینکه «شهید مدرس رحمةالله علیه ستاره درخشانی بود بر تارک کشوری که از ظلم و جور رضاشاهی تاریک می نمود و تا کسی آن زمان را درک نکرده باشد، ارزش این شخصیت عالی مقام را نمی تواند درک کند»، اظهار کرد: ملت ما مرهون خدمات و فداکاری های اوست و اینک که با سربلندی از بین ما رفته، وظیفه ماست که برای شناخت بیشتر اندیشه های او در جامعه اقدام کنیم. 

سپهریان ادامه داد: مطالعه و دقت در زندگی، مواضع و اندیشه های شهید مدرس رحمةالله علیه برای اقشار مختلف جامعه به خصوص جوانان ضروری است، از این رو آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم علیهما السلام و زیارتگاه شهید مدرس برای شناخت بیشتر جوانان از این اسوه صبر و فقاهت 11 اثر را در حوزه بزرگسال و کودک و نوجوان  به چاپ رسانده است.

 وی کتاب‌های «میهمان کوچه نخل»، «مدرس شهید»، «داستان هایی از زندگی شهید مدرس»، «دعوت»، «آشنای قدیمی»، «سخن شیرین»، « بچه های ایران»، «به مهربانی بهار» و «آقای شهید» را از جمله کتاب های منتشر شده در حوزه کودک و نوجوان نام برد.

سپهریان افزود: «شهید مدرس در شعر فارسی» و « فروغ دانایی» از جمله کتاب های منتشر شده در بخش بزرگسال است که به معرفی این شهید والا مقام می پردازد.

مدیرعامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم علیهما السلام و زیارتگاه شهید مدرس از انتشار سه اثر درباره شهید مدرس در سال جاری خبر داد و گفت: دفتر یادداشت موزه که اختصاص به دست نوشته های بازدید کنندگان از موزه شهید مدرس رحمةالله علیه دارد  به صورت یک کتاب چاپ می شود و تدوین دو اثر دیگر در حوزه کودک و نوجوان در دست اقدام است که همزمان با سالروز شهادت شهید مدرس رونمایی می شود./1308/د102/ق

ارسال نظرات