۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۲۷۶۰۹۵
روزنامه‌های صهیونیستی:

نتانیاهو از شکست توافق هسته‌ای ایران عاجز و مستاصل شده است

خبرگزاری رسا ـ نخست وزیر رژیم صهیونیستی با وجود تلاش همه جانبه برای به شکست کشاندن برنامه هسته‌ای ایران، تضمین مخالفت کنگره آمریکا با این توافق و جلب رای موافق ده‌ها نفر از نمایندگان آمریکایی؛ برای مقابله با وتوی رییس جمهور آمریکا، هنوز خط مشی خود برای تحقق این هدف را مشخص نکرده است.
نتانياهو

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه صهیونیستی هاآرتص در شماره روز گذشته خود اعلام کرد که کابینه امنیتی و سیاسی اسرائیل که برای بررسی راه‌های ضربه زدن به توافق هسته‌ای ایران تشکیل جلسه داده بود، هیچ تصمیم رسمی در این زمینه اتخاذ نکرد.

 

دوری گولد مدیر کل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی و از افراد نزدیک به بنیامین نتانیاهو نیز در گفت وگو با روزنامه صهیونیستی معاریو تاکید کرد که این وزارتخانه هنوز راهکاری برای مقابله با توافق هسته‌ای ایران و به شکست کشاندن آن در کنگره آمریکا ندارد.

 

این در حالی است که نتانیاهو طی روزهای اخیر جنگ تبلیغاتی گسترده‌ای را در شبکه‌های تلویزیونی آمریکا علیه توافق هسته ای ایران به راه انداخته است و مدعی است که امکان دستیابی به توافق بهتر وجود داشت.

 

در همین راستا، روزنامه هاآرتص اعلام کرد که نتانیاهو نگران اتخاذ اقدامات تنبیهی از سوی باراک اوباما علیه اسرائیل در صورت شکست توافق هسته‌ای در کنگره است؛ چرا که این مساله نشانگر دخالت رژیم صهیونیستی در امور داخلی آمریکاست.

 

در حالی که دوری گولد تاکید کرده است که هنوز برای موضع گیری اسرائیل در قبال آمریکا به خاطر برنامه هسته‌ای ایران زود است، روزنامه هاآرتص تاکید کرد که نتانیاهو به دانی دانون وزیر علوم دولت خود اعلام کرده است که در مصاحبه‌ها با شبکه‌های خارجی از اظهارنظر درباره کنگره آمریکا و بررسی توافق هسته ای ایران در آن خودداری کند.

 

روزنامه هاآرتص اعلام کرد که سفارت رژیم صهیونیستی در واشنگتن در حال حاضر خود را برای آغاز فعالیت‌های گسترده آماده می کند و به همین دلیل، مرخصی‌های کارکنان خود را لغو کرده و یا کاهش داده است. این روزنامه به نقل از یک دیپلمات اسرائیلی آورده است که «ما خودمان را برای جنگ آماده می کنیم، اما هنوز دستور آغاز حمله را دریافت نکرده ایم.»./994/ب102/د

ارسال نظرات