۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۲۷۷۳۸۶
فضل الله:

برای دریافت مفاهیم صحیح اعتقادی باید به منابع اصیل دینی مراجعه کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیروت، راه مقابله با خشونت و افراط گرایی را خشکاندن منابع نشر افکار باطل دانست و تکیه بر نقاط مشترک را به عنوان یک اصل برای استقرار روح برادری و مودت در میان جوامع اسلامی خواند.
سيد علي فضل الله در ديدار با جان ماري مولر انديشمند فرانسوي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله، امام جمعه بیروت لبنان در دیدار با جان ماری مولر، اندیشمند فرانسوی در مورد مسائل جاری در عرصه دین وسیاست به بحث و تبادل نظر پرداخت و دوری از خشونت و افراط گرایی را گام اول در حل بحران‌های موجود کشورهای اسلامی دانست.

 

این روحانی لبنانی اقدامات این اندیشمند فرانسوی را در راستای تعمیق روابط بین پیروان ادیان الهی دانست و از اینکه موسسات تحت نظر وی توانسته اند روح برادری را میان افراد برقرار کند این عمل را شایسته تقدیر و تمجید دانست.

 

فضل الله راه حل تعمیق روابط بین پیروان ادیان را تکیه بر نقاط مشترک دانست و گفت: یکی از نقاط مشترک در تمام ادیان الهی دوری از خشونت و استقرار روح مودت و مهربانی میان انسان‌ها است و این مساله مورد اتفاق تمام مذاهب و ادیان آسمانی به شمار می آید. خشونتی که در حال حاضر برخی از مدعیان دروغین با آن سنگ اسلام را به سینه می‌زنند تنها به این دین مبین ضربه می زند.

 

امام جمعه بیروت مبارزه فکری با افراط گرایی را یک واجب شرعی دانست و افزود: باید سرچشمه خشونت و منابع ترویج افکار و عقاید باطل را خشکاند تا قشر جوان ما از گزند این انحراف خطیر در امان باشد.

 

وی قرائت منابع اصیل دینی را در دریافت مفاهیم اعتقادی یکی از راه حل‌های جلوگیری از افراط گرایی دانست و تاکید کرد: مبلغان وابسته به دشمنان اسلام با شبهه افکنی و ایجاد انحراف عقیدتی و شست و شوی مغزی جوانان، موجب خلط مفاهیم اصیل دینی در اذهان می‌ شوند، تاجایی که مفهوم مقدس جهاد با تروریسم یک مصداق پیدا می ‌کند./1321/ب902/د

ارسال نظرات