۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۲۷۷۵۷۲

مصر از اقدام نظامی ترکیه ابراز نگرانی کرد

خبرگزاری رسا ـ وزارت خارجه مصر با صدور بیانیه‌ای درباره اقدام نظامی ترکیه در خاک سوریه اعلام کرده که با نگرانی تحولات سوریه را دنبال می‌کند.
وزير خارجه مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، گزارش‌های رسانه‌ای حاکی است که مصر از عملیات ترکیه در سوریه و اخباری که درباره ایجاد «منطقه امن» در کشور منتشر شده عصبانی است.

 

پایگاه خبری «بوابه الفجر»، گزارش داد که در بیانیه روز گذشته وزارت خارجه مصر که در واکنش به عملیات نظامی ترکیه در سوریه صادر شده بود؛ قاهره اعلام کرده که با نگرانی تحولات سوریه را دنبال می‌کند.

 

وزارت خارجه مصر همچنین در بیانیه خود هشدار داده که مبارزه با گروهک‌های تروریستی در سوریه باید با توجه به این مسأله صورت بگیرد که باید تمامیت ارضی این کشور حفظ شود.

 

با توجه به اینکه روابط دیپلماتیک قاهره و آنکارا تقریبا قطع شده است، اعلام آمریکا که ترکیه برای اقدام نظامی در سوریه با واشنگتن هماهنگ بوده و این دو کشور به دنبال ایجاد «منطقه امن» در خاک سوریه هستند؛ خشم قاهره به عنوان کشوری که خود را متحد آمریکا می‌داند برانگیخته شده است.

 

از سوی دیگر نیز مصر تلاش می‌کند با جلساتی که برای معارضان سوری در قاهره برگزار می‌کند نقشی برای خود در حل و فصل بحران سوریه دست و پا کند و به این ترتیب به یکی از بازیگران اصلی مسائل خاورمیانه تبدیل شود./981/ب102/د

ارسال نظرات