۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۲۷۷۸۰۴

نیم میلیون دانش آموز فلسطینی در معرض محرومیت از تحصیل

خبرگزاری رسا ـ سرنوشت نیم میلیون دانش آموز فلسطینی که در مدارس وابسته به آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی «آنروا» مشغول به تحصیل هستند، در پی احتمال تعویق سال تحصیلی جدید در صورتی که 101 میلیون دلار تا ماه سپتامبر در اختیار این آژانس قرار نگیرد، در معرض نابودی قرار دارد.
آژانس امداد وکار سازمان ملل براي پناهندگان فلسطين(آنروا)

به گزارش خبرگزاری رسا، مسؤولان آژانس آنروا از احتمال آغاز با تاخیر سال تحصیلی جدید و تعطیلی 700 مدرسه در نوار غزه، کرانه باختری، لبنان و اردن خبر داده‌اند و حتی این آژانس بارها خواستار تامین منابع مالی خود قبل از توقف خدمات بهداشتی، آموزشی، غذایی و انسانی خود به آوارگان فلسطینی شده است.

 

این در حالی است که صدها هزار آواره فلسطینی در داخل و خارج وابسته به کمک های آژانس آنروا هستند و اکنون با نگرانی پیگیر سرنوشت نیم میلیون دانش آموز فلسطینی و 22 هزار معلم هستند.

 

آنروا در نشست غیر عادی روز یکشنبه گذشته خود در امان ـ پایتخت اردن ـ اعلام کرد که مجبور به تعویق سال تحصیلی جدید است که در پی آن نیم میلیون فلسطینی از تحصیل محروم شده و 700 مدرسه به سبب عدم توان مالی این آژانس تعطیل خواهد شد.

 

عدنان ابو حسنه سخنگوی آژانس آنروا اظهار داشت که این آژانس با بحران مالی سنگینی رو به رو است که این مساله بر خدمت رسانی آن به آوارگان فلسطینی کاملا تاثیرگذار خواهد بود.

 

عدنان ابو حسنه تصریح کرد که وضعیت مالی آژانس تا به این لحظه هیچ تغییر نکرده است و بحران مالی آن به قوت خود باقی است.

 

ابو حسنه خاطر نشان کرد که در صورت عدم تامین مبلغ مالی اعلام شده، محرومیت نیم میلیون دانش آموز فلسطینی از تحصیل و تعطیلی 700 مدرسه وابسته به این آژانس امری کاملا جدی و حتمی خواهد بود.

 

از سوی دیگر، کمیساریای عالی آژانس آنروا گفته که شدیدا نگران است که بحران مالی آژانس منجر شود تا سال تحصیلی جدید را با تاخیر آغاز کنیم.

 

همچنین رییس اتحادیه کارمندان عرب در آژانس آنروا گفته که تعطیلی 700 مدرسه در خاورمیانه فاجعه‌ای بسیار بزرگ است که می تواند آینده معلمان را به کلی تحت الشعاع قرار دهد.

 

سهیل هندی تصریح کرد که هر اقدامی از جانب آژانس آنروا که در آن اوضاع نیم میلیون دانش آموز فلسطینی و هزاران معلم مد نظر قرار داده نشود، اقدامی خطرناک خواهد بود.

 

هندی تاکید کرد که تعطیلی 700 مدرسه وابسته به آنروا عملا به معنی بیکار شدن 22 هزار معلم از جمله 3 هزار معلم در باریکه غزه است که این اقدامی کاملا فاجعه بار خواهد بود.

 

وی از اقدامات اعتراضی اتحادیه متبوعش در واکنش به تصمیمات اخیر آنروا از جمله اعتصاب در تمامی موسسات و نهادهای وابسته به این آژانس خبر داد.

 

گفتنی است که صدها فلسطینی به نشانه اعتراض به کاهش خدمات آژانس آنروا مقابل مقر این آژانس در غزه تجمع کرده و نسبت به تاخیر در آغاز سال تحصیلی جدید و عدم پرداخت حقوق کارمندان شدیدا هشدار دادند./994/ب102/د

ارسال نظرات