۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۲۷۸۰۲۳
رییس جمهور مصر:

عربستان و مصر بال‎های امنیت ملی عربی هستند

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور مصر در حضور وزیر دفاع عربستان طی یک سخنرانی گفت که ریاض و قاهره بالهای امنیت ملی عربی هستند که در کنار یکدیگر با چالش‌ها مواجه خواهند شد.
سيسي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، «عبدالفتاح السیسی» رییس‌جمهور مصر، از سفر شاهزاده «محمد بن سلمان» وزیر دفاع عربستان به قاهره و حضورش در مراسم فارغ‌التحصیلی دانشجویان دانشکده فنی و جنگ و آکادمی فنی نیروهای مسلح مصر استقبال کرد.

 

وی طی سخنرانی در این مراسم گفت که مشارکت شاهزاده محمد بن سلمان در این مراسم، در راستای مواضع حمایتی عربستان از مصر است. مصر و عربستان دو بال امنیت ملی عربی هستند که در کنار یکدیگر دیده می‌شوند.

 

وی ضمن تقدیر از حضور وزیر دفاع عربستان در این جشن افزود: لازم بود که شاهزاده محمد در اینجا حضور داشته باشند زیرا این امر برای ملت های ما و تمام کشورهای حاشیه خلیج [فارس] و عربی پیام دارد و نشان می‌دهد که ما همواره با یکدیگریم.

 

سیسی تاکید کرد که عربستان و مصر در کنار یکدیگر می‌توانند با چالش های مختلف روبرو شوند و آنها را مهار کنند.

 

در این مراسم فارغ التحصیلی، هیأت‌های رسمی از کشورهای عربی حضور داشتند که در راس آنها وزیر دفاع عربستان بود که امروز وارد قاهره شد تا درباره پرونده‌های داغ منطقه از جمله تجاوز به یمن، با السیسی و سایر مقامات مصری گفت‌وگو کند./981/ب101/د

ارسال نظرات