۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۲۷۸۲۳۳
دبیرکل اتحادیه علمای مقاومت:

حمایت احزاب از ارتش یک وظیفه ملی است

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل اتحادیه علمای مقاومت لبنان از اقدامات مفید ارتش در حفظ امنیت کشور تمجید کرد و حمایت از این نهاد امنیتی را یک وظیفه ملی دانست.
ماهر حمود، امام جماعت مسجد القدس صيدا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ ماهر حمود، دبیرکل اتحادیه علمای مقاومت لبنان در نامه ای که در سالروز جشن تاسیس ارتش این کشور منتشر کرد با تشکر ای تلاش نیروهای امنیتی تأکید کرد: وضعیت امنیتی این کشور با وجود ارتش، تحت کنترل است و در صورت نبود ارتش سایه اختلاف داخلی، لبنان را به بحران امنیتی کامل می کشاند.


وی افزود: تمام احزاب و طرف‌های سیاسی باید خود را عضو این نهاد امنیتی بدانند و در جهت تقویت ارتش گام بردارند. در شرایط تهدید آمیز کنونی امید مردم برای استقرار امنیت در مناطق مرزی کشور، به ارتش مقتدر لبنان است.


این عالم اهل سنت لبنان، ارتش را خارج از نزاع‌ها و درگیری‌های سیاسی دانست و تاکید کرد: اگر ارتش به عنوان یک مرجع برای تامین امنیت مردم دستخوش تغییر و تحولات سیاسی شود و بخواهد بر اساس حزب گرایی تصمیم گیری و عمل کند امینت کشور به طور کلی متزلزل خواهد شد.


ماهر حمود از شخصیت‌ها و احزاب سیاسی خواست که حمایت خود را در نهان و آشکار از ارتش اعلام کنند و تنها در رسانه‌ها به طرفداری از این نهاد امنیتی بسنده نکنند.


وی در پایان نسبت به سوء ظن برخی افراد داخلی در لبنان در رابطه با دستگاه اطلاعاتی ارتش انتقاد کرد و ادامه داد: نباید در اقدامات امنتی ارتش شک و تردیدی به خود راه داد و به جای آن باید حمایت و حسن ظن نسبت به ارتش را یک وظیفه ملی بدانیم./1321/ب902/د

ارسال نظرات