۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۲۷۸۳۰۶
دبیرکل اتحادیه آل ‌البیت مصر عنوان کرد؛

دعوت الازهر برای برپایی نشست مشترک علمای شیعه و سنی بسیار دیر صادر شد

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل اتحادیه آل البیت (ع)دعوت شیخ الازهر برای برپایی نشست مشترک علمای شیعه و سنی را دعوتی دیر هنگام دانست.
سيد طاهر الهاشمي، رييس مجمع شوراي جمعيت الثقلين مصر و عضو مجمع جهاني اهل بيت (ع)


به گزارش خبرگزاری رسا، سیدطاهر الهاشمی، دبیرکل اتحادیه آل ‌البیت(ع) مصر، در گفت‌وگو با روزنامه القبس کویت گفت: دعوت شیخ الازهر برای برپایی نشست مشترک علمای شیعه و سنّی دیرهنگام بوده و انتظار می‌رفت که این دعوت قبل از انتشار و گسترش پدیده تروریسم و قتل و کشتار به وسیله گروه‌های تکفیری و افراطی در کشورهای مختلف انجام گیرد.

 

وی افزود: برخی انتقادات بر متن این دعوت‌نامه شیخ الازهر وارد است که از جمله این که وی از هر دو طرف شیعی و سنی خواستار صدور فتوا مبنی بر تحریم قتل و کشتار دوطرف شده است، این در حالی است که تاکنون هیچ‌وقت ثابت نشده که یک شیعه اقدام به قتل یک مسلمان سنی کرده باشد و این مسئله هرگز نیز اتفاق نخواهد افتاد و همه باید به این مسئله واقف باشند.

 

الهاشمی اظهار داشت: ما شیعیان نیز تروریست‌های تکفیری را اهل سنت نمی‌دانیم و جنایات آنها را به سنی‌ها نسبت نمی‌دهیم، زیرا سنی‌های میانه‌رو هستند و دارای اندیشه انحرافی و افراطی مبنی بر قتل دیگران نیستند، اما باید همه مسلمانان برای از بین بردن اندیشه انحرافی و جنایتکارانه، متحد و یکپارچه شوند.

 

دبیرکل اتحادیه آل ‌البیت(ع) مصر گفت: ما دعوت شیخ الازهر را به منظور اتحاد شیعه و سنی علیه تروریسم تأیید می‌کنیم و علمای بزرگ و بیدار شیعه و اهل سنت نیز که بر همه امور واقف هستند می‌توانند در این نشست مشارکت داشته باشند، ضمن اینکه این دعوت باید اصولی بوده و الازهر باید قبل از هر چیز این نهاد را از افراطی‌های موجود در آن پاکسازی و تخلیه کند، چرا که مرکز اسلامی الازهر قلعه و پایگاهی اسلامی بوده و متعلق به همه مسلمانان است، و باید در این پایگاه بزرگ اسلامی هیچ شخص تندرو و افراطی وجود نداشته باشد، همچنان‌که ما اخیرا شاهد برخی خطبای افراطی الازهر هستیم که روحیه کینه و ستیز دارند.

 

الهاشمی افزود: واجب است که علمای عراق، ایران و لبنان در این نشست حضور داشته باشند و همچنین بر مشارکت مفتی اهل سنت سوریه تأکید داریم و شیخ الازهر باید از شیعیان مصر نیز برای حضور و مشارکت در این نشست دعوت به عمل آورد./981/ب102/د

ارسال نظرات