۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۲۷۸۴۰۴

نگرانی رژیم صهیونیستی از رقابت در اروپا برای ورود به بازار ایران

خبرگزاری رسا ـ رقابت شرکت‌های مطرح اروپایی برای برقراری روابط اقتصادی و تجاری با ایران، صهیونیست‌ها را به تامل وادشت.
عود گرانوت تحليلگر مسائل کشورهاي عربي

به گزارش خبرگزاری رسا، عود گرانوت تحلیلگر مسائل کشورهای عربی در تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: وزیر اقتصاد آلمان به همراه هیأتی بلندپایه برای از سرگیری روابط اقتصادی این کشور با ایران به تهران سفر کرد. بین کشورهای غربی برای ایجاد همکاری اقتصادی با ایران رقابت است و وزیر اقتصاد آلمان با هیأتی از سرمایه گذاران آلمانی اولین گروهی بودند که در این راستا عازم ایران شدند.


وی افزود: کارشناسان اقتصادی آلمانی پیش بینی می کنند، آلمان طی دو سال آینده سقف صادارت خود به ایران را به پنج ملیون دلار می رساند. شرکت‌هایی مانند زیمنس و فولکس واگن پشت درهای ایران صف بسته‌اند. پژو و دیگر شرکت‌های اروپایی نیز در رقابت رسیدن به بازارهای ایران هستند.


این تحلیلگر صهیونیست خاطرنشان کرد: اوباما توافق هسته‌ای را برای تایید به کنگره ارائه می دهد و این فرایند 60 روز به طول می انجامد. حال اگر کنگره این توافق را تایید نکند چه خواهد شد؟ همه تحریم‌ها غیر از تحریم‌هایی که کنگره آن‌ها را به اجرا گذاشته است، رفع شدند. که آلمان در این فرایند پیشگام بود.


وی ادامه داد: اروپا منتظر تایید کنگره نماند و شرکت‌های مطرح اروپا پیش از عملی شدن توافق برای سرمایه گذاری به سوی ایران شتافتند. تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران لغو شد و تحریم‌های شواری امنیت نیز در شرف لغو شدن است./994/ب102/د

ارسال نظرات