۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۲۷۸۴۵۰
درالافتای مصر:

تغییر رهبران جریان‎های تکفیری به معنای تعدیل الگوی افراطی‎گری نیست

خبرگزاری رسا ـ دارالافتای مصر با اشاره به مرگ رهبر طالبان و اختلافات ایجاد شده در این گروه تاکید کرد که تغییر رهبران سازمان‌های تروریستی به معنای تغییر مواضع تروریست‌ها نیست.
دارالافتاي مصر
 
به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز دیده بان فتواهای تکفیری دارالافتای مصر در بیانیه‌ای به مناسبت مرگ ملا عمر رییس حرکت طالبان، از وحدت نظر میان جریان‌های تکفیری و گروه‌های تندرو خبر داد.
 
در این بیانیه آمده است: با آنکه میان جریان‌ها و گروه‌های تکفیری منتشر شده در منطقه و بین الملل تفاوت‌های تاکتیکی وجود دارد اما مهم آن است که همه آنها در جهت ایدئولوژی افراطی گام برمی دارند.
 
دار الافتای مصر در این بیانیه خاطر نشان کرد: انتخاب رییس جدید طالبان و وجود چند دستگی در میان آنان به معنای تغییر در روند این گروه تروریستی نیست. گروه‌های تکفیری از یک منبع نشأت گرفته و اهداف مشترکی را دنبال می کنند. هرگونه تغییر در بدنه و ساختار سازمان‌های تروریستی تاثیری در اصلاح افکار آنان ندارد.
 
مرکز دیده بان فتواهای تکفیری تصریح کرد که جدا شدن تعدادی از عناصر طالبان از این گروه پس از انتصاب ملا اختر منصور به ریاست طالبان نشان از تشکیل فرقه تکفیری جدیدی ندارد بلکه همانطور که جبهه النصره با داعش بیعت کرد این افراد هم ممکن است بار دیگر با ملا اختر بیعت کنند.
 
این مرکز، مبارزه با افکار تروریسم را تنها راه نابودی جریان‌های تروریستی دانست./981/ب903/د
ارسال نظرات