۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۲۷۸۵۱۲

عامل انتحاری مسجد کویت به عضویت در داعش اعتراف کرد

خبرگزاری رسا ـ عامل اصلی بازداشت شده انفجار انتحاری مسجد امام صادق (ع) کویت در اولین جلسه دادگاه اعتراف کرد، عضو گروه داعش است.
انفجار تروريستي در مسجد کويت

 

به گزارش خبرگزاری رسا، «عبدالرحمن صباح عیدان سعود» عامل اصلی بازداشت شده انفجار انتحاری مسجد امام صادق (ع) کویت در اولین جلسه دادگاه سه‌شنبه (دیروز) به عضویتش در گروهک تروریستی داعش اعتراف کرد.

 

بر اساس گزارش وبگاه خبری «الوسط» بحرین، سعود کسی است که رانندگی خودروی حامل «فهد سلیمان عبدالمحسن القباع» عامل انتحاری داعشی که در مسجد مذکور خود را منفجر کرد، بر عهده داشت و دو روز پس از انفجار دستگیر شد. وی اعتراف کرد که به یکی از روستاهای نزدیک عربستان برای تحویل گرفتن کمربند انفجاری رفته است.

 

دادگاه کویت روز پنجشنبه هفته جاری (فردا) جلسه بعدی خود برای ادامه محاکمه این 22 مرد و 7 زن را برگزار خواهد کرد. روزنامه‌های محلی اعلام کرد‌ه‌اند که دادستان کل کویت تقاضای اشد مجازات را برای 22 متهم از مجموع 29 متهم کرده است.

 

به استثنای عبدالرحمن سعود مابقی متهمان هرگونه دست داشتن در این انفجار یا ارتباط با داعش را تکذیب کرده‌اند.

 

24 تن از متهمان به صورت حضوری و مابقی به صورت غیابی محاکمه شده‌اند. از جمله 5 نفری که به صورت غیابی محاکمه شده‌اند 2 عربستانی هستند که احتمال می‌روئ مواد منفجره را وارد کویت کرده باشند.

 

در انفجار انتحاری مسجد امام صادق (ع) 27 شیعه شهید و 227 تن دیگر زخمی شدند./981/ب102/د

ارسال نظرات