۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۲۷۸۹۲۱
وکیل قربانیان حادثه انفجار مسجد شیعیان کویت:

هدف انفجار مسجد کویت فشار برای آزادسازی والی داعش بوده است

خبرگزاری رسا ـ وکیل قربانیان انفجار انتحاری مسجد امام صادق (ع) کویت فاش کرد متهمان این پرونده انفجار مذکور را با هدف اعمال فشار بر دولت کویت برای آزادسازی برخی از اعضای داعش در این کشور از جمله والی داعش انجام داده‌اند.
انفجار تروريستي در مسجد کويت

 

به گزارش خبرگزاری رسا، عبدالمحسن القطان وکیل قربانیان انفجار انتحاری مسجد امام صادق (ع) کویت (26 ژوئن) فاش کرد این انفجار با هدف فشار بر مقامات امنیتی برای آزادسازی فهد فرج نصار محارب والی زندانی داعش در کویت صورت گرفته است.

 

القطان افزود: دادخواستی علیه وزیر کشو و مدیر اداره گمرک‌ها به دلیل ناتوانی در منع ورود مواد منفجره به کویت تنظیم کرده است.

 

وی تاکید کرد: متهمان، این انفجار انتحاری را برای آزادسازی دوستانشان که عضو گروهک داعش هستند انجام داده‌اند که فهد فرج نصار یکی از آن‌ها بوده است. فرد مذکور به عنوان والی داعش در کویت به اتهام اقدام علیه امنیت ملی زندانی ‌است.

 

فهد فرج نصار به همراه سه دخترش به نام‌های ساره، هاجر و مریم در این قضیه محاکمه خواهند شد. فهد چند روز قبل از انفجار مسجد مذکور به دخترش از داخل زندان پیغام داده که به زودی اتفاقی در کویت رخ می‌دهد که منجر به آزادسازی او خواهد شد.

 

کویت هفته جاری دو جلسه از دادگاه 29 متهم پرونده انفجار را برگزار کرد و جلسه بعدی دوشنبه هفته آینده است. 11 نفر از متهم پرونده به قید وثیقه و به شرط عدم خارج شدن از کشور آزاد شده‌اند.

 

در انفجار مذکور 27 شیعه شهید و 227 تن دیگر زخمی شدند./994/ب101/د

ارسال نظرات