۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۲۷۹۴۲۳

برگزاری طرح تربیت سفیران علمی کشورهای اسلامی در مصر

خبرگزاری رسا ـ مجمع پژوهش‌های اسلامی مصر با همکاری الازهر با برگزاری دوره‌های آموزشی در مقطع ارشد و دکتری به تربیت سفیران علمی برای نشر گفتمان الازهر در کشورهای منطقه روی آورده است.
محي الدين عفيفي دبيرکل مجمع پژوهش هاي الازهر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، محیی الدین عفیفی دبیرکل مجمع پژوهش‌های اسلامی مصر از نقش و تلاش الازهر مصر در آموزش دانش پژوهان کشورهای مختلف اسلامی تجلیل کرد.

 

عفیفی گفت: شیخ الازهر از زمانی که ریاست دانشگاه را بر عهده گرفت توجه خاصی به دانش پژوهان داشته و دانشکده‌های متعددی از جمله دانشکده علوم اسلامی را برای آموزش دانشجویان راه اندازی کرد.

 

وی اهتمام فراوان احمد طیب را نسبت به طلاب علوم دینی الازهر بیان و خاطر نشان کرد: با ریاست شخصی طیب و با حضور نمایندگان بخش‌های مختلف دانشگاه و متخصصان، انجمن عالی برای بررسی مشکلات و درخواست‌های دانشجویان تشکیل شد تا از این طریق تصمیمات لازم اتخاذ شود.

 

دبیرکل مجمع پژوهش های اسلامی در مورد نقش این مجمع افزود: بخشی از فعالیت مجمع پژوهش‌های اسلامی پیرامون هماهنگی با دانشکده و موسسات زیر نظر الازهر برای خدمات رسانی به دانش پژوهان است.

 

عفیفی تصریح کرد: این مجمع با برگزاری دوره‌های آموزشی برای مقاطع تحصیلی ارشد و دکتری، به تربیت دانشجویان پرداخته تا هریک از آنان با بازگشت به کشور خود و ترویج علوم یادگرفته شده نقش سفیر الازهر را در کشورهای خود انجام دهند.

 

هماهنگی با دانشگاه در بررسی مدارک تحصیلی، گزارش مستمر به سفارت کشورهای منطقه در مصر و آگاه سازی آنان نسبت به وضعیت و تعداد طلبه‌های علوم دینی، ارائه راهکارهای مناسب در حل مشکلات دانشجویان برخی از فعالیت‌هایی است که عفیفی آن را برشمرد./981/ب902/د

ارسال نظرات