۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۲۷۹۴۵۲
مفتی سابق مصر:

خلافت نبوی با ظهور مهدی موعود محقق می‎شود

خبرگزاری رسا ـ مفتی سابق مصر با تاکید بر آنکه خلافت نبوی با ظهور مهدی موعود محقق می‎شود، تاکید کرد که شناخت خلیفه بر مسلمانان واجب نیست.
شيخ علي جمعه مفتي مصر
 
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ علی جمعه مفتی سابق مصر و عضو هیئت کبارالعلمای الازهر با حضور در برنامه «والله اعلم» شبکه سی بی سی تاکید کرد که تفاوتی میان مصر و امت اسلامی نیست.
 
علی جمعه گفت: مصر و امت اسلامی، یک شیء واحد بوده و وجود کشوری مانند مصر مفهوم امت اسلامی را زیر سوال نمی برد.
 
وی افزود: برطرف کردن نیازهای کشور باید با در نظر گرفتن اولویت‌ها باشد. بخشش اموال و ثروت‌هایی که مصر به آن نیازمند است به کشورهای دیگر حرام است مگر آنکه به مقدار کافی برای کشور باقی بماند. نادیده گرفتن نیازهای کشور و فراهم آوردن نیازهای بیگانگان جایز نیست.
 
مفتی مصر خاطر نشان کرد: خلافت خلفای راشدین زمانی پدیدار شد که کشورهای اسلامی چندان وسیع نبودند و امروزه نیز سخن از خلافت از سوی گروه‌های تکفیری نشات گرفته از اشتباه آنان در تمایل به و میان یکی شدن دستگاه‌های سیاسی است.
 
عضو هیئت کبارالعلمای مصر با اشاره به شیوه پیامبر(ص) در خلافت تصریح کرد: خلافت به شیوه رسول اکرم (ص) با ظهور حضرت مهدی (عج) از جانب خدا محقق خواهد شد. بنابر این بر مسلمانان واجب نیست که برای شناخت خلیفه مسلمانان به جست‌و‌جو بپردازند.
 
علی جمعه اظهار داشت: رفتار داعش نمایش‌نامه‌ای به بهانه برپایی حکومت اسلامی به شمار می آید اما در واقع به دنبال ایجاد اختلاف و چند دستگی میان امت اسلامی است.
 
وی شرایط پیش روی جامعه اسلامی را خطرناک توصیف کرده و گفت: تفسیر دین از سوی افراد فاقد تخصص، جامعه اسلامی را به مهلکه‌ای خطرناک سوق داده است و همگان باید بدانند که میان متن و تفسیر از آن فرق وجود دارد./981/ب902/د
ارسال نظرات