۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۲۷۹۴۷۹

ماهنامه پاسدار اسلام در گام جدید

خبرگزاری رسا ـ شماره 401 و 402 ماهنامه عقیدتی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی پاسدار اسلام از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر شد.
پاسدار اسلام

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شماره 401 و 402 ماهنامه عقیدتی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی پاسدار اسلام ویژه تیر و مرداد 1394 به صاحب امتیازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و مدیرمسؤولی محمدحسن رحیمیان چاپ و روانه بازار شد.

 

در این شماره از ماهنامه می‌خوانیم: «نقشه راه: تحریم اقتصادی تحفه آسمانی»، «اعمال انسان معیار نزول نعمت‌ها و نقمت‌ها: آیت‌الله جوادی آملی»، «ساده‌زیستی رمز آرامش: آیت‌الله حسن‌زاده آملی»، «هرزگی نفس و راه مقابله با آن در روایات: آیت‌الله مجتبی تهرانی(رحمت‌الله‌علیه)»، «روش آشناکردن نوجوانان با مسائل بنیادی: آیت‌الله مصباح یزدی» و «رجعت، اعتقاد راستین: آیت‌الله سید احمد خاتمی».

 

در بخشی از این ماهنامه با عنوان روش آشناکردن نوجوانان با مسائل بنیادی مطالبی از آیت‌الله مصباح یزدیآمده که به این شرح است: «امروزه کفار، زنادیق و ملحدان سایت هایی دارند و دائما در حال لجن‌پراکنی هستند. جوانان هم در ابتدا به حسب کنجکاوی خود علاقمندند ببینند در این سایت ها چه خبر است و آنها چه می‌گویند. گاهی در این سرکشی‌ها به سؤالی یا شبهه‌ای برمی‌خورند و به ویژه اگر جاذبه‌ای داشته باشد، به آن گوش می‌دهند. به نظر می‌رسد در ابتدا قصد یادگیری و عمل به آن را هم ندارند، ولی به هر حال با دقت آن را پیگیری می‌کنند.

 

یک تفسیر برای باطل‌بودن عمل بدون تقلید، حجت‌نداشتن برای عمل است. به این معنا که اگر انسان بدون تقلید عملی را انجام دهد و اتفاقا عملش مطابق با واقع بود به مطلوب رسیده است، اما اگر مخالف با آن وظیفه‌ای بود که برایش معین شده معذور نیست.

 

قرآن می‌گوید همه حرف‌ها را بشنوید و خودتان را به مطلبی از یک گوینده یا کتاب یا حتی یک مذهب خاص محدود نکنید، بلکه تحقیق کنید. پس هم قرآن ما را به تحقیق و شنیدن حرف‌های گوناگون دعوت می کند، هم عقلای عالم این اصل را پذیرفته‌اند و هم مراجع تقلید در رساله‌های خود نوشته‌اند که باید در اصول دین تحقیق کرد و نباید از روی تقلید پذیرفت و روش اول مخالف همه اینها است».

 

از دیگر عناوین این ماهنامه می‌توان به موضوعاتی همچون «خطای راهبردی در شبیه‌سازی صلح امام حسن علیه‌السلام»، «سراب شاهزادگان سعودی در جنگ با مردم یمن»، «منظور از توسعه‌طلبی رژیم صهیونیستی چیست؟»، «رژیم صهیونیستی و تغییر هویت فرهنگی شمال آفریقا»، «منظومه اهل دل»، «نقد و انتقاد در ترازوی معرفت و فضیلت» و «حاکمیت و حرمت شریعت» اشاره کرد.

 

در ذیل موضوعی با عنوان رژیم صهیونیستی و تغییر هویت فرهنگی شمال آفریقا آمده است: «شمال آفریقا یا مغرب بزرگ به کشورهای لیبی، تونسع الجزایر و مغرب اطلاق می شود. این منطقه که در میان غرب آسیا، اروپا و آفریقای جنوب صحرا قرار داردع از دیرباز محل تبادل فرهنگی میان این مناطق و با برخورداری از منابع غنی نفت و گاز، منابع معدنی، کشاورزی و شیلات و نیز به عنوان مسیر عبور به اروپا و همچنین آفریقای جنوب صحرا و تأثیرگذاری بر معادلات جهانی، همواره مورد توجه قدرت‌های بزرگبوده است.

 

رژیم صهیونیستی از ابتدای پیدایش تاکنون با مشکل بزرگی به نام عدم پذیرش از سوی محیط پیرامونی و نیز تهدیدات نظامی مواجه بوده است. این رژیم برای ایجاد موازنه قوا و تحت فشار قراردادن کشورهای اسلامی همواره از جنبش های تجزیه‌طلب و گروه های قومی اقلیت در منطقه حمایت کرده است. هدف نهایی این رژیم تجزیه جهان اسلام به کشورهای کوچک و تغییر واقعیت‌های میدانی به سمت برتری مطلق خود در غرب آسیا است». 

 

«اعتدال در سبک زندگی اسلامی»، «مهدویت در اندیشه شهید آیت‌الله سید محمدباقر صدر»، «شاخص‌های خوشبختی»، «روش تربیتی در اسلام»، «خوف و رجا، تدبیر الهی برای سعادت بشر»، «لقمه‌ای کوچک و گناهی بزرگ» و «سیاست تا دیانت» از دیگر مباحثی است که در این شماره به آن پرداخته شده است.

 

در بخش پایانی این ماهنامه نیز موضوعاتی همچون «تاریخ سینمای ایران»، «حمزه سیدالشهدا سردار حماسه‌آفرین صدر اسلام»، «درآمدی بر سیره سیاسی امام صادق علیه‌السلام»، «بی‌پرده با تاریخ» و «پندها و عبرت‌ها» به چشم می‌خورد.

 

شماره 401 و 402 ماهنامه عقیدتی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی پاسدار اسلام، سال سی و چهارم، ویژه تیر و مرداد 1394 به صاحب امتیازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و مدیرمسؤولی محمدحسن رحیمیان در 70 صفحه و به قیمت 4000 تومان منتشر شده است./907/ن602/ق

ارسال نظرات